Inca de saptamana trecuta, piata auto a inceput sa cunoasca denivelari la nivel de productie, export si vanzare. Fie ca a fost vina crizei finanaciare, a monedei euro sau a planurilor de restructurare din cadrul firmelor, ultima perioada s-a putut compara cu acel minut de la Bursa in care aceasta a inghetat.
Pentru a ma urca la volanul unei masini, am nevoie de doua lucruri: permis de conducere si masina. Doar ca in momentul actual, frica de credite pentru achizitionarea unei masini e o reactie direct proportionala cu criza financiara din ultimele saptamani. Problema nu ar fi atat de controversata daca producatorii de masini nu ar fi inceput sa inchida din fabrici.
In cursul zilei de ieri, www.ziare.com anunta ca producatorul de autovehicule Daimler si-a anuntat intentia de a opri pentru o perioada de o luna activitatea in doua fabrici din Germania.
In acelasi timp, a semnat colaborarea cu Ungaria pentru constructia de automobile Mercedes pe teriroriul ei. Datele oficiale informeaza despre companie ca aceasta a scazut in trimestrul al treilea de trei ori. General Motors a anuntat de asemenea o reducere in productia modelelor Opel, BMW, Seat si Skoda.
Daca Daimler a acordat salarii pentru angajatii dispusi din post pentru cele cinci saptamani, compania auto americana Chrystler va demite din post un sfert din angajatii sectorului administrativ, Bob Nardelli motivand decizia printr-o simpla constatare: ` Este cu adevarat un moment extreme de nefast in acest sector.`.
Nu mai putin de 5000 de salariati din cei 18.500 vor deveni someri, nevoiti sa isi gaseasca alt loc de munca. Pe fondul crizei, conducerea Chrystler merge mai departe, dar cu o scadere in vanzari de 25%.
O alta companie care s-a vazut cu pistolul la tampla este GKN, producatoare de piese auto si componente de avioane, care coordoneaza numai in Marea Britanie 5000 de angajati. Cu o scadere de 20% al profitului, compania se va folosi de masuri ferme pentru a ameliora situatia, impunanad `masuri ferme` supra doua fabrici, una in Birmingham, iar cealalta in Telford.
O perioada nu tocmai potrivita pentru investitii in piata auto, dar Porche Automobil Holding, cel mai mare actionar al Volkswagen, si-a marit participatia in cadrul VW. Bursa din Frankfurt a inregistrat o crestere de 70% a valorii pentru actiunile celui mai mare constructor din Europa.