Istoria Mini Cooper
8/8898
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00




Istoria Mini a inceput pe 26 august 1959. Designer-ul sau, Sir Alec Issigonis nu si-ar fi inchipuit niciodata ce impact va avea micuta sa masina in lumea automobilelor.

Mini a fost proiectat ca o masina relativ ieftina, cu patru locuri, dar suficient de mica pentru a calatori in siguranta. Avand initial un motor de 850cc si 34CP, astfel arata Mini la inceputuri, o masina simpla si agila.

1960-1969
Desi Mini si-a schimbat forma pe parcursul a 6 decenii, intotdeauna va fi legat de anii '60. In acesti ani Mini a evoluat de la o masinuta a casnicelor, la un accesoriu de moda care trebuia cumparat, prin intermediul debutului pe scena raliurilor.

John Cooper, constructor de F1, de doua ori campion mondial, a descoperit potentialul directiei precise si manevrabilitatea masinilor Mini. In 1961 primul Mini Cooper a fost lansat, la inceput cu un motor de 997cc si cu un fomidabil 55CP (de aici s-a evoluat la Cooper S) masina care va sta la baza modelului pentru curse.

Cooper S a ajuns la glorie in momentul in care a castigat raliul de la Monte Carlo de patru ori la rand intre 1964-1967(desi masinile Mini au fost descalificate in 1966 datorita unei probleme la stopuri).

Din clipa in care Mini si-a demonstrat calitatile in fata unui public mondial, toti au inceput sa vrea un Cooper, si, intr-adevar, cine era cineva avea un Cooper in anii '60, de la Beatles si Peter Sellers, pana la Graham Hill si Enzo Ferrari. Bineinteles, ei nu puteau avea orice fel de Cooper, ci erau modificate.

Companii precum Radford si Wood & Pickett, care si-au construit numele imbunatatind masinile celor de la Rolls Royce si Bentleys, si-au adus contributia si la Mini - de la geamuri electrice, scaune de piele pana la interioare de lemn. Astfel s-a creat un curent, care s-a pastrat pana astazi - este imposibil sa gasesti un Mini care nu a fost modificat in vreun fel.

Anii '70 sunt adesea priviti ca era neagra a masinilor Mini, s-au facut incercari de scoatere de pe piata, incepand cu retragerea lui Cooper in 1971 si lansarea varintei Metro.

Lansarea la sfarsitul anilor '60 a modelului Mini Clubman a dat o alura mai moderna masinii si desi designul este relativ radical, a adaugat putina varietate in comparatie cu linia din '70, destul de uniforma si plictisitoare.

La inceputul anilor 1980, Mini era spre sfarsit si intr-o incercare disperata a noilor proprietari de a supravietui a fost lanasat un numar alarmant de editii speciale - intre 1980 si 2000 au fost produse 40 de editii. Cel mai mare succes l-au avut editiile aniversare.

1995-2000
Relansarea brandului Cooper in 1990 a adus cu sine o revigorare a interesului in masinile Mini, mai ales in Japonia. Modelul din 1990 a avut initial un motor de 63cp si 1275cc, apoi in 1991 a fost lansata o versiune pe injectie a aceluiasi motor.

Probabil ca cea mai mare schimbare pe care a a avut-o Mini a fost cea din 1997, o data cu introducerea motorului cu motor cu injectie in 2 puncte cu radiatorul frontal inaltat.

Acest motor a devenit standard pentru atat pentru modelele Mini, cat si pentru cele Cooper - de asemenea, si optiuni legate de siguranta, precum: airbag si bara de protectie in usi. Cu aceasta modernizare a fost lansata si varianta sport cu roti de 13 inchi din aliaj si model de janta cu spite mari. Varianta finala a iesit din linia de productie pe 6 octombrie 2000.

Lansarea in 2001 a noului Mini produs de BMW, adauga un nou capitol sau mai degraba o intreaga carte la istoria Mini. Noul Model Mini are 3 modele, cel standard motor Chrysler de 90cp, Cooper si Cooper S.

Prima impresie este una buna, design-ul este unul specific pentru masinile Mini si, in termeni de placere, se conduce la fel de placut ca primele modele, dar pe distante mai mari.



Sursa:www.iqads.ro