Facebook vrea sa te urmareasca minut cu minut
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Facebook-mania continua si, incurajati de numarul tot mai mare de utilizatori, reteaua de socializare vrea sa ajunga si mai adanc in viata acestora, printr-o optiune numita Timeline.
Mai simplu spus, prin Timeline, Facebook iti ofera "sansa" de a-ti crea un jurnal care sa cuprinda tot ce faci zilnic, cu acces direct din pagina ta, astfel incat sa stie toata lumea in ce activitati te implici, ce ai facut, dar si ce urmeaza sa faci minut cu minut. In plus, te poti duce si in "istorie" si verifica tot ce ai facut si cand, pana in prezent, fara sa mai trebuiasca sa parcurgi pagina cu pagina.
"In primele zile ale Facebook-ului, profilul utilizatorului era destul de elementar - doar un nume, data nasterii, unde ai facut scoala - lucruri pe care le puteai completa in cateva minute", spune Samuel W. Lessin, Manager de Produs la Facebook.
"In modul in care profilul tau functioneza acum, 99% din povestile pe care le sharuiesti zilnic dispar. Modul in care ajungi la povesti mai vechi este sa dai click pe "Older posts" iar si iar. Cu Timeline, ai o noua "casa" pentru toate povestile senzationale pe care le-ai adaugat de-a lungul timpului. Ele nu se vor mai pierde asa cum s-a intamplat pana acum."
Pe agenda de lucru a companiei mai exista si posibilitatea unei optiuni de a intreba utilizatorii Facebook daca sunt de acord cu schimbarile sau noutatile pe care reteaua vrea sa le introduca, mai ales ca acestea sunt un subiect cotroversat la ora actuala.
In plus, nu s-a luat inca o decizie legata de situatia in care tot ce scriu utilizatorii pe pagina lor personala este folosit pentru a atrage reclama, desi utilizatorii nu au fost consultati cu privire la acest aspect. A fost sesizata chiar si Autoritatea pentru Drepturile Consumatorilor, care doreste sa intervina in relatia Facebook - utilizatori.
"In cadrul unui dialog continuu cu Facebook, vrem sa convingem compania sa acorde utilizatorilor dreptul de a fi de acord sau nu cu noi optiuni atunci cand apar pe Facebook, decat sa fie nevoiti sa le accepte odata ce dau "sign in", a declarat un reprezentant al Autoritatii pentru Drepturile Consumatorilor.
Noutati