Company of Heroes

4/4935
label Diverse autorenew 24 Oct 2025, 11:59


Va tiuie urechile, si nu auziti mai nimic, nisipul va intra in ochi si nu vedeti nimic. Si nu numai voi, dar si toti ceilalti care sunt impreuna cu voi acolo. Prietenii care au supravietuit acestei strategii. Socul dispare curand, asa ca e timpul pentru lupta. Peste tot imprejur doar groaza razboiului, dar in acelasi timp frumusetea jocului. In final totul va fi magnific, chiar si ea, moartea.

Daca ar fi sa judecam dupa titlurile care ne-au fost oferite de cei de la Relic, ajungem la concluzia ca au in echipa oameni destul de buni. Totul a inceput in 1998, cu Homeworld. Bineinteles ca nu tuturor le plac strategiile spatiale, dar a fost vorba de modul de realizare. Un mod, datorita caruia, un gen care cazuse in uitare, a capatat o noua dimensiune, iar jucatorii au putut sa se bucure din nou. Titlul mentionat a impresionat prin aceea ca pe langa toate acele elemente care trebuia neaparat sa le contina, a adus si un pic de actiune. Si tocmai acest lucru a prins, pentru ca jucatorii vor sa se bucure dinamic, dovada in acest sens fiind si urmatorul titlu, Warhammer 40 000: Dawn of War. Din nou actiune, de data aceasta ceva mai brutala, dar in acelasi stil unic al celor de la Relic. In aceasta atmosfera apare Company of Heroes, care va incerca sa atraga alte mii si mii de fani.

Cel de-al doilea Razboi Mondial, s-a adeverit a fi nu numai o sursa enorma de profit pentru industria de armament, dar si cea mai buna sursa de inspiratie pentru producatorii de jocuri pe calculator. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sa fim seriosi, ca pe piata exista o sumedenie de titluri de jocuri care se ocupa exact de aceasta perioada. Si din acest motiv este din ce in ce mai greu pentru aceste firme sa gaseasca calea cea dreapta catre inimile fanilor. Si nu ar fi deloc fairplay sa spunem despre titlul de fata ca este o alta strategie pe tema mentionata. Si ca sa va convingeti, va trebui sa rezistati pana la sfarsit.

Bineinteles ca undeva acolo, in acel nucleu tainic al jocului ideea este aceeasi, dar este vorba de cum anume este imbracata aceasta idee, de efectele vizuale care va introduc pana in inima actiunii, de secventele animate, de tot acel sistem de elemente care dau in final aspectul general care atrage jucatorul. Essence este, asa cum ii spune numele, esenta intregului proiect, pentru ca aceasta este denumirea enginului pe care cei de le Relic l-au creat. Si sunt al naibii de buni. Puteti sa va asteptati numai la ceea ce este mai bun, iar HL2, cu ale sale efecte a fost un element de motivatie destul de bun. Mai departe putem sa ne uitam la modelele individuale care au fost realizate in cel mai mic detaliu. Partea cea mai frumoasa este aceea ca aceste modele se vor deplasa fiecare altfel, in functie de terenul din jur. Adica nu va arata de cum toti soldatii se deplaseaza cu acelasi pas sacadat, care in final genereaza plictiseala. Tare treaba, nu

Daca aruncati o privire mai atenta la acei soldati, veti observa si alte detalii care au fost realizate genial. Nu numai ca au constructia fetei diferita, dar si mimica buzelor va fi alta (ceea ce pentru un RTS, este chiar raritate), ca sa nu mai vorbim de uniformele care vor fi si ele diferite. Mai ales in momentele in care va veti deplasa pe la umbra copacilor, veti observa ca luminile sau umbrele cad diferit, in functie de pozitia relativa a acestora. Dupa toate acestea incercati sa va imaginati cum anume vor arata bataliile pe timp de noapte cand vor fi prezente si efecte de genul sticlirea armelor in lumina lunii. In cadrul jocului va functiona un asa numit creier central care va avea grija numai si numai de animatie. Adica un soi de biblioteca de imagini imensa, de vre-o 700 de elemente de animatie, din care fiecare unitate va imprumuta un anumit element, in functie de situatia sau terenul dat. Pentru a avea o idee de nivelul de performanta, mentionam ca pentru Dawn of War, au fost folosite doar 150 de asemenea elemente. In momentul in care se vor afla sub foc inamic, soldatii se vor ascunde singuri, fara a mai astepta vre-un ordin de la voi. Suna destul de normal, numai ca nu este chiar asa de simplu. Si am putea continua tot asa pentru inca cateva pagini.

Nu numai ca partea grafica a fost foarte bine realizata, dar si din punctul de vedere al strategiei, nu va veti simti ca un conducator de tabara de copii, ci ca un adevarat comandant al catorva sute de oameni. Asta insemna ca in momentul in care veti emite un ordin, nu va trebui sa controlati pana si ultimul soldat daca a priceput despre ce este vorba sau nu. Ei sunt foarte bine antrenati, asa ca stiu ce au de facut. Exact ca in lumea reala. Anumite bonusuri vor fi oferite in cazul in care veti aseza formatia in pozitie de tragere intr-o locatie bine aparata. Mediul de joc este astfel construit incat sa se aproprie cat mai mult de cel real, asa ca locuri bine amenajate, care sa ofere o pozitie defensiva, si in acelasi timp ofensiva, se vor gasi destule. Numai ca nimic nu tine o vesnicie. Lemnul arde, si nici nu poate sa reziste exploziilor, dupa cum si asfaltul se inmoaie de la o anumita temperatura in sus. Si sa nu va mire faptul ca in urma unei explozii vor incepe sa zboare in jurul vostru o multime de lucruri, inclusiv corpuri omenesti.

Artileria grea, sau bombardierele, nu vor fi doar pentru decor, ci vor avea si ele rolul lor. Se poate intampla ca inamicul sa fie destul de bine ascuns sau baricadat. Nu va ramane nimic altceva de facut, decat sa radeti acest obstacol. Mai exact, chemati in ajutor tacurile care vor sterge de pe fata pamantului acele obstacole, impreuna cu cei care s-au incapatanat sa ramana. Cladirile vor fi realizate in acelasi spirit fizic ca si restul jocului. Adica nici o cladire nu se va prabusi in acelasi mod ca cea din inaintea ei. Nu va fi nimic mai interesant si mai apetisant decat sa distrugeti DOAR o parte a unei cladiri, unde se ascunde un inamic ratacit, pentru ca restul constructiei sa il folositi in scopuri proprii. Constructia de rezistenta a cladirilor va putea fi si ea distrusa doar local. Asta in cazul in care veti avea disponibil un pirotehnic. Cu o incarcatura de dinamita bine plasata veti putea patrunde intr-o cladire, din partea opusa decat cea din care se asteapta inamicul sa veniti.

Inca una dintre surprizele care va sunt pregatite este si posibilitatea de a regiza propriile filme. Poate ca suna un pic deplasat, dar trebuia si ea mentionata. Totul acum suna incantator de frumos, nu-i asa Daca toate aceste lucruri vor deveni totusi realitate, vom avea inca un joc cu tema clasica dar cu realizarea aparte, in domeniu. Si de fapt cam asa ar trebui sa stea lucrurile, developarii sa se straduiasca in continuu sa inventeze noi si noi lucruri care sa atraga cat mai multi fani. Din pacate nu stim cand anume ne vom putea bucura de aceste bunatati care le-am prezentat pentru ca un termen precis de lansare a jocului pe piata nu a fost stabilit. Dar o sa aflam, si o sa va spunem.

Clicknetgames.ro