Ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi o firma de curierat
1/11209
calendar_month 14 Nov 2022, 00:00
Dacă ai de gând să pui pe picioare o firmă de curierat fiindcă această idee de afaceri ți se pare una profitabilă, e necesar să ții cont de anumite detalii, ca să te asiguri ca businessul tău pornește cu dreptul. Așadar, dacă simți că ai stofă de antreprenor și vrei să ai succes, ține cont de sugestiile de mai jos, ca să te asiguri că planul tău funcționează.

Vezi ce buget ai la dispoziție

În primul rând, trebuie să îți stabilești bugetul inițial, adică suma minimă de care ai nevoie ca să îți înființezi firma. Apoi, gândește-te care sunt primele investiții pe care ești nevoit să le faci. Ia în considerare că o să ai nevoie de un sediu, care să includă spații de depozitare, parcări și clădirea de unde îți vei desfășura activitatea. De asemenea, nu omite faptul că pachetele respective trebuie păzite cu rigurozitate, de aceea, instalează-ți camere de supraveghere performante, împreună cu sistem de alarmă și antiefracție. Pe de altă parte, ai putea apela și la o firmă specializată în securitate.

O să ai nevoie de vehicule și echipamente specifice

Atunci când ai o firmă de curierat, ține cont de câteva criterii importante, atunci când vine vorba de transportul coletelor, precum mărimea și greutatea acestora. Drept urmare, ai nevoie de câteva autoturisme puternice, voluminoase, pe care să le folosești să transporți o cantitate considerabilă de pachete, în timp util. Așadar, în acest caz poți opta pentru achiziționarea mai multor modele de Ford Transit. În plus, o să îți fie de ajutor un transpalet sau un motostivuitor electric.

Gândește-te la serviciile pe care vrei să le oferi

Sectorul de curierat este unul competitiv, de aceea, e necesar să îți analizezi cu atenție concurența. Drept urmare, dă-ți seama care ar fi oportunitățile pe care le-ai putea specula, deci, ce servicii ai de gând să oferi, astfel încât clienții să apeleze la tine. Mai precis, e necesar să decizi dacă o să livrezi în toată țara, doar într-un anumit oraș sau chiar pe plan internațional. Pe de altă parte, vezi ce nișă alegi. De exemplu, poți lua în considerare să transporți doar piese auto. Pe de altă parte, o opțiune ar fi să transporți haine și încălțăminte. Până la urmă, tu știi ce ai de gând să faci.

Adoptă o strategie pe termen lung

De exemplu, ia în calcul cum ai de gând să te extinzi pe parcursul lunilor sau anilor. E important să știi ce vrei să faci pe termen lung, adică să îți stabilești de la bun început numărul de angajați sau pe cel al mașinilor. De aceea, o să ai nevoie de un personal calificat, cu experiență, ca să te asiguri că totul va merge ca pe roate. Mai exact, șoferii pe care o să îi ai în subordine trebuie să știe cu exactitate traseele, dar și rutele ocolitoare. În plus, e indicat să angajezi un contabil, dar și un specialist în domeniul juridic, ca să se ocupe de partea legislativă și să obțină actele necesare pentru firma ta.



După ce ai pus la punct aspectele de mai sus, creează-ți o strategie de marketing, cu alte cuvinte, pune accent pe o promovare eficientă, mai ales în mediul online. Gândește-te că succesul afacerii tale depinde de atragerea cât mai rapidă a clienților, deci nu ai timp de pierdut. Dacă e nevoie, fiind nou pe piață, probabil că va trebui să oferi câteva reduceri sau promoții, ca să apeleze la serviciile tale cât mai multe persoane. De exemplu, ai putea să pui la dispoziție livrări gratuite în anumite cazuri.

Așadar, după cum ai văzut, când vrei să îți deschizi o afacere în domeniul curieratului, e necesar să ții cont de câteva aspecte importante. Asigură-te că ai un plan de afaceri bine structurat și treci la treabă.

Sursă foto: Shutterstock.com