Albalact relanseaza brand-ul Zuzu care "te desteapta de dimineata"

2/2342
label Diverse autorenew 13 Aug 2015, 00:00
Compania Albalact relanseaza brand-ul Zuzu, cu o noua identitate vizuala, care-i aduce mai multa prospetime, culoare si vizibilitate, impreuna cu o noua campanie de comunicare. De acum, noul Zuzu te deteapta de dimineaa, te revigoreaza, iti da energia si inspiratia necesare pentru toata ziua.

¬Noua imagine aduce acele atribute rationale de care avea nevoie Zuzu, noul logo impreuna cu design-ul de ambalaj ii asigura o mai buna vizibilitate la raft, iar sloganul este un joc de cuvinte, in stransa legatura cu cel mai important moment de consum pentru produse lactate, si anume dimineata la micul dejun. Desi imaginea si noua campanie de comunicare il ancoreaza in categoria de lactate pe fundamente rational, Zuzu ramane un brand emotional, vesel, jovial, cald, apropiat de consumatorii sai¬, declara Cristina Miclea, Directorul de Marketing ale companiei Albalact - Alba Iulia.

Locul penelor care defineau ambalajul a fost luat de petale si frunze, care subliniaza mai puternic originea naturala si prospetimea produsului. Zuzu este o ¬exuberanta a naturii¬, plin de culoare, vesel, revigorant. Jocul de petale de pe ambalajele Zuzu capata diverse forme ¬ fluture, floare, pasare - care difereniaza fiecare tip de produs din portofoliu. Acestea pun mai mult in valoare alte atribute ale brandului Zuzu ¬ creativitatea si imaginatie.

¬Rebranding-ul nu este o schimbare radicala, este pasul firesc de care Zuzu avea nevoie pentru a-i intregi valorile, la care s-a adaugat nevoia de a improspata ambalajul, de a veni cu elemente noi¬, adauga Cristina Miclea, Director de Marketing Albalact - Alba Iulia.

In contextul unei piete din ce in ce mai competitive, Zuzu avea nevoie de o ancorare mai puternica in atributele rationale ale categoriei de lactate. Pentru rebranding-ul Zuzu, compania Albalact a initiat o ampla cercetare de piata tocmai pentru a gasi acel set de valori rationale de care avea nevoie brand-ul si pentru a afla ce isi doresc consumatorii de la Zuzu.

Proiectul de rebranding pentru Zuzu a fost creat si implementat de agentia de consultana BrandTailors, cu care a Albalact a desfaurat proiectul de rebranding pentru Raraul si proiectul de packaging pentru gama de iaurturi Fulga. in urma cercetarilor de piata derulate la inceputul anului, compania Albalact a decis impreuna cu consultantii BrandTailors ca Zuzu este brand-ul care poate fi asociat cel mai bine cu micul dejun ¬ cel mai important moment de consum, cand consumatorii prefera sa bea laptele rece, direct din frigider nu doar pentru a se hrani, ci si pentru a se vitaliza. De aici, sloganul brand-ului a venit in mod natural ¬ Zuzu te desteapta de dimineata.

Mesajul este exploatat si in campania de comunicare ¬ semnata de Next Advertising - care a fost lansata la 1 septembrie. Noul spot Zuzu ¬ ¬Cu baietii¬ ¬ pastreaza aceeati linie ludica si amuzanta care caracterizeaza brand-ul. "Laptele rece te trezeste dimineata, isi pune mintea in miscare. in loc de vechiul clieu al personajelor pe care produsul le transforma miraculos, am preferat sa construim scene de viata amuzante, dar foarte posibile. in spoturile noastre, laptele rece Zuzu ii trezeste pe rand pe protagonisti, intervine in discutie, schimba directia dialogului, pe scurt intra in viata lor. Iar viata lor nu e perfecta, ci imperfect de reala, dar Zuzu te desteapta dimineata pentru ca o noua zi sa inceapa cu bine", spune Liviu David, Director de Creatie la Next Advertising.

Campania de promovare a brand-ului Zuzu cuprinde: campanie de comunicare TV nationala, cu noul spot difuzat pe cele mai importante canale TV, dialogul direct cu consumatorii prin evenimente publice si retele de socializare, comunicari catre presa. Tot pentru consumatori, Albalact va lansa o promotie nationala cu premii care va fi derulata atat in retailul modern, cat si in cel traditional. in paralel, vor exista si activitati de trade marketing. Campania de comunicare se va desfaura pana la 30 noiembrie, dar va continua pe tot parcursul anului viitor.

Zuzu este unul dintre cele mai puternice marci romanesti de lactate. Zuzu i-a cucerit repede consumatorii, astfel incat in mai 2007, la un an de la lansare, a devenit lider in categoria lapte pasteurizat. in prezent, Zuzu este lider in total piaa de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat), cu un market share de 20% (conform MEMRB retail audit, iulie 2010). in urma rebranding-ului, compania Albalact urmarete o consolidare a pozitiei de lider a brand-ului si majorarea cotei de piaa in categoria iaurt. Portofoliul Zuzu cuprinde: lapte proaspat pasteurizat cu diverse concentratii de grasime, iaurt alb de mancat cu lingurita, iaurt de baut alb si cu fructe, sana, lapte batut. Zuzu a intrat recent si in doua categorii noi de lactate cu smantana dulce pentru gatit si pentru frisca si kefir.