Magazinele de piese de schimb pot aproviziona numai clienți cu amănuntul, clienți comerciali sau o combinație, iar clienții comerciali au crescut în importanță pe măsură ce serviciile de întreținere realizate acasă au devenit mai puțin frecvente. Ghidul nostru practic te va ajuta să îți înființezi și să conduci o afacere cu piese auto.
1. Care este clientela?
Baza ta de clienți va fi probabil un amestec de automobiliști particulari și întreprinderi din domeniul auto, cum ar fi atelierele de reparații. Tipurile de automobiliști particulari care îți utilizează magazinul pot varia în funcție de produsele pe care le vinzi, dar pot include:
- \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n
- persoane care doresc să cumpere articole care nu necesită cunoștințe de mecanică, cum ar fi produse de spălare a parbrizului și de dezghețare;
- persoane care caută cadouri;
- mecanici casnici competenți care doresc să cumpere piese pentru a-și întreține și repara propriile vehicule;
- persoane care doresc să își modifice vehiculele de serie, de exemplu, prin adăugarea unui nou sistem de evacuare sau a unor roți diferite.
Cu excepția cazului în care ești specializat în produse deosebit de neobișnuite, greu de găsit în zona locală, este probabil ca majoritatea oamenilor să nu se gândească să parcurgă distanțe semnificative pentru a-ți vizita magazinul, astfel încât o locație destul de proeminentă va fi probabil importantă.
2. Informează-te despre competitori
Cât de bine sunt clienții potențiali deja deserviți de întreprinderile existente? Cei mai importanți concurenți sunt alte magazine de accesorii auto și cele de autovehicule pe o rază de aproximativ 15 km de la punctul tău de vânzare. Spre exemplu, dacă decizi să vinzi piesele auto in Iasi, probabil va trebui să investighezi și comunele din suburbii. Fii atent la sucursalele marilor lanțuri, care au rețele mari de magazine și o prezență online semnificativă. Nu uita de alte afaceri care vând accesorii pentru autovehicule, de exemplu, magazinele de bricolaj și de feronerie, supermarketurile mari, benzinăriile, magazinele de reduceri și așa mai departe.
Încearcă să identifici trei sau patru întreprinderi care crezi că vor fi cei mai importanți concurenți ai tăi. Vizitează punctele lor de vânzare și notează următoarele:
- \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n
- Fac parte dintr-un mare lanț național sau dintr-un grup bine cunoscut?
- Sunt elegante și atrăgătoare sau sunt neîngrijite?
- Ce mărime au magazinele lor?
- Pe ce tipuri de produse se concentrează (de exemplu, accesorii, piese de schimb etc.)?
- Unde sunt situate (de exemplu, într-o zonă comercială, într-o zonă rezidențială sau în apropiere de centrul orașului)? \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n
3. Servicii impecabile și cunoștințe temeinice
Mulți clienți se vor aștepta ca tu și personalul tău să oferiți un anumit nivel de servicii. De exemplu, ți se vor cere frecvent sfaturi cu privire la adecvarea diferitelor piese și accesorii pentru un anumit vehicul, la avantajele utilizării unui anumit produs și așa mai departe. Unii mecanici îți vor cere sfaturi privind procedurile de reparare și de întreținere, în timp ce mecanicii profesioniști îți pot pune, de asemenea, întrebări tehnice despre specificațiile produselor. Tu și personalul tău ar trebui să fiți pregătiți să răspundeți la aceste întrebări - în mod ideal, veți fi întotdeauna în măsură să le răspundeți singuri sau, dacă nu, să obțineți rapid detalii de la un furnizor.
Vânzarea cu amănuntul a pieselor și accesoriilor pentru autovehicule este o piață competitivă și este o idee bună să cauți modalități de a îți distinge afacerea de concurență. Gândește-te să oferi următoarele:
- \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n
- Un serviciu de livrare gratuită pentru clienții comerciali - livrarea trebuie să fie promptă și fiabilă;
- Un serviciu gratuit de montare pentru articole simple, cum ar fi ștergătoarele de parbriz și poate chiar bateriile - gândește-te cum vei putea oferi acest serviciu în momentele aglomerate ale zilei;
- Un serviciu de montare (de obicei, contra cost, în funcție de complexitatea produsului) pentru articole precum sistemele de divertisment auto, sistemele de navigație prin satelit și alarmele;
- O livrare rapidă a comenzilor atunci când piesele nu se află în stoc.
O afacere cu piese auto se poate dovedi foarte profitabilă în timp, iar cu multă muncă, atenție la detalii și o viziune clară și bine implementată, aceasta se poate transforma chiar într-un lanț de magazine.
Sursă foto: Shutterstock