TOP Gear Sovietic: masini din Epoca de Aur

1/10116
label Masini autorenew 13 Aug 2015, 00:00
Cum ar fi aratat TOP Gear in estul comunist al Europei Te-ai gandit In mod cert nu aveai teste cu Ferrari si Masserati. La rampa ar fi iesit masinile pe care sovieticii le-au scos ᅡimediat ce au inchis liniile de productia a tancurilor. 5 astfel de masini am ales si noi astazi, ca sa reinviem perioada lor de glorie.
Pobeda
Masina ¬Victoriei¬ a fost produsa de rusi intre ¬46 si ¬58. Era in special destinata mai marilor tarii, avand in vedere ca era singura masina superioara produsa de sovietici.

Cu motor de 2 L si 50 de cai putere, Pobeda venea cu diverse dotari unicat: semnalizatoare, stergatoare electrice, radiator si o statie de radio AM.

Rusii au incercat sa o scoata la productie de masa si au si reusit sa vanda peste 14.000 de cabriolete din acelasi model.
Din 1951 a fost construita de polonezi, sub licenta Warsawa, iar cateva au fost asamblate in Coreea de Nord.
12497.jpg

Volga
Cunoscuta drept masina demnitarilor, Volga a aparut sa inlocuiasca Pobeda, in 1956, iarᅡpana in 2010au fost produse 4 serii. Volga a devenit in scurt timp apanajul strict al nomenclaturii sovietice, dar si al celei din statele ¬prietene¬.

Cu ce venea mai bun Volga Un motor in 4 cilindri, o cutie de viteze net superioara fata de ce se gasea pe piata sovietica si un design care amintea mai curand de designul celor de la Ford. Ford Mainline, mai exact.

Pe parcursul anilor, Volga, care a dat si masina Militiei Ruse, a imbunatatit permanent modelele create, atat ca design, cat si ca motorizare. Din ¬72 apar modelele V8 cu cutie automata. Volga intra in lumea buna a masinilor puternice.
12498.jpg

Lada
Lada este printre cele mai cunoscute masini estice, un adevarat simbol al statutului de colonie sovietica, intre fostele state comuniste. Lada fusese conceputa in anii 70, pe modelul Fiat 124, ca masina comuna a rusului. Un VW sovietic, daca vreti. Pe piata interna, masina se numea Jiguli. Rusii au schimbat insa modelul imprumutat de la italieni in asa fel incat noua masina sa fie functionala in conditiile din Rusia. Printre modificarile fata de original se numara montarea unui motor nou, culmea, superior celui original si produs tot de Fiat.

Fata de Fiat, Lada a fost ingreunata prin inlocuirea unor elemente cu caroserie din otel, i s-a scos suspensia si a fost dotata si cu o pompa manuala de carburant. Motoarele erau exclusiv pe benzina, in prima faza, si erau de la 1.2 L la 1.6 L.
12499.jpg

ZIL
Produse de o companie de camioane, masinile ZIL au inceput cu modele rudimentare, dar cu o mare istorie (1936 ¬ 2012). Cel mai cunoscut model este 4140, care venea sa inlocuiasca Volga. Masina, scoasa catre sfarsitul anilor ¬70, duce cu gandul la un Cadillac. Desi modelul era extrem de mare si de greu, era dotat cu un motor V8 sau unul de 7.7 L care dezvolta 311 cai putere! Transmisiile erau de 2 sau 3 viteze, numai automatice.
12500.jpg

Moskvitch
¬Moscovitul¬ a fost produs ᅡsub diverse licente, din 1945 pana in 2002. Istoria masinii debuteaza cand sovieticii au adus in tara intreaga linie de productie a Opel, dupa capitularea Germaniei, in al doilea Razboi Mondial.

Primul model Moskvitch apare in 1947 si este adaptarea Opelului Kadett. Filosofia Moskvitch era sa produca masini pentru mase, la preturi mici, motiv pentru care dotarile sau designul au avut de suferit. Motoarele nu au depasit varianta 1.5 benzina. Cum cererea era mereu peste productie, cei inscrisi pe liste asteptau chiar ani de zile pentru o masina, mai ales in conditiile in care aceasta era trimisa si la export. Intre ¬66 si ¬90, masina a fost produsa si de bulgari.
12501.jpg