Opel Ampera este un automobil electric ce are la baza un motor pe benzina pentru a creste autonomia in momentele in care bateria se termina. Pentru a se diferentia de un hibrid normal, Ampera a fost produs si facut sa aiba functiile unui automobil electric, dar care este asistat de un motor termic. Hibrizii actuali se bazeaza pe motorul termic care este ajutat de motorul electric si de baterii.
Bateria se poate conecta si incarca printr-un cablu, durata de incarcare ajunge undeva la patru ore. Autonomia oferita de o incarcare este de 60-70 de kilometri si pe aceasta durata masina va functiona folosind doar acumulatorul.
Daca iti este teama ca vei ramane fara baterie, sau pur si simplu ai uitat sa o incarci, nu trebuie sa iti faci griji. Motorul pe benzina va interveni prompt si va compensa lipsa celui electric.
In general, motorul pe benzina foloseste la incarcarea acumulatorului si masina este propulsata electric desi motorul pe benzina functioneaza. Numai atunci cand este nevoie de o viteza superioara sau o acceleratie mai mare, motorul termic va trimite direct puterea catre cutia de viteze planetara punand astfel umarul la treaba alaturi de propulsorul electric.
Contrar tuturor asteptarilor, Ampera nu este deloc o masina lenesa. Motorul sau genereaza 150 de cai putere si 370 Nm. Cu aceste caracteristi nu cred ca vei simti nevoia de mai mult.
Designul exterior este unul ce prezinta niste forme foarte atragatoare si proportiile sunt unele echilibrate. De asemenea Ampera vine cu o postura joasa, care impune privitorului un aspect foarte dinamic si futurist, Ampera fiind in sfarsit o masina electrica despre care poti spune ca arata foarte bine.
Conform normei ECE R101 pentru masurarea consumului de carburant si a nivelului de emisii de CO2, se pare ca Opel-ul Ampera consuma mai putin de 1,6 l/100 km si inregistreaza o valoare a emisiilor sub 40 g de CO2/km.
Acest model va fi comercializat in Europa la un pret recomandat de 42.900 de euro, cu tot cu TVA. Bineinteles ca preturile ar putea diferi in functie de nivelul de echipare dorit.