Motorul anului este Audi 2.0 litri TFSI
8/8176
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Rezultatele spectaculoase obtinute de Audi in domeniul tehnologiei injectiei de combustibil nu se limiteaza numai la succesul obtinut pe circuitul de curse.ᅡ
Propulsorul de 2.0 TFSI a primit acum premiul Motorul Anului. Audi este primul producator din lume care a combinat injectia directa de benzina cu turbocompresorul, atat pentru motoarele masinilor de curse, cat si in productia de serie.

Motorul 2.0 TFSI si-a inceput istoria de succes odata cu modelul Audi A3 Sportback. Acum, el este disponibil si pentru modelele Audi A4 si A6. Motorul este disponibil in trei variante de performanta, incepand de la 170 CP pana la 220 CP. Versiunea de 200 CP ofera un nivel de performanta demn de renumele acestei masini.

Juriul a apreciat motorul Audi, care domina segmentul categoriei 1.8 pana la 2.0 litri, pentru echilibrul dintre tehonologie si performanta, economie si respect pentru mediul inconjurator. Membrii juriului au fost de asemenea impresionati de performantele la tractare si de utilitatea pentru uzul de zi cu zi. Plaja larga de turatii pe de o parte permite un stil de condus economic cu putine schimbari de trepte de viteza, iar pe de alta parte inseamna ca este nevoie de foarte putina accelerare pentru a dezlantui forta acestui motor.

Datorita tehnologiei FSI, combustibilul este injectat direct in camera de ardere. Injectorul, amplasat in partea superioara a chiulasei, este actionat de o pompa de mare presiune actionata de axul cu came si un rezervor presurizat impartit de toti cilindri sistemul common rail.

Injectorul regleaza alimentarea cu combustibil cu precizie de milisencunde la o presiune de injectare de pana la 110 bari. Prin comparatie, un sistem injectie obisnuit opereaza la o presiune cuprinsa intre partu si sase bari.

Doua axuri de echilibrare care se rotesc la o viteza dubla fata de arborele cotit compenseaza fortele inertiale ale motorului si adauga comfort deosebit din punct de vedere acustic. Rezultatele sunt uimitoare pentru un motor in patru cilindri.

Galeria de admisie integreaza clapetele mobile de alimentare, a caror pozitie este ajustata continuu de un motor de actionare. Miscarea curentului de aer poate astfel fi controlata optim in functie de viteza motorului si conditiile de sarcina.

Amestecul combustibil-aer este distribuit omogen in camera de ardere. Rezultatul pozitiv este o acumulare spontana de putere si un raspuns agil in orice punct al plajei largi de acceleratie a motorului.

Motorul turbo de la Audi atinge un raport de compresie de 10.5:1, cifra atinsa in mod normal numai de motoarele aspirate normal. Aceasta, alaturi de avantajele oferite de injectia directa de combustibil, joaca un rol crucial in cresterea eficientei termodinamice, comparativ atat cu motorele cu injectie prin galeria de admisie, cat si cu motoarele turbo conventionale.