Cea mai monstruoasa limuzina Mercedes din toate timpurile (in afara poate de 300 E 5.6 - a.k.a. "The Hammer"), S 65 AMG W220, a iesit nu demult din productie. Vesti proaste Nu chiar, pentru ca urmasul acestuia tocmai a fost lansat la Salonul Auto de la Detroit.
Avand sub capota acelasi V12 de 6 litri dopat cu doua turbocompresoare, noul "Drag-King" (ca sa nu zicem "Queen") la clasa "plus 2 tone" vine cu o tehnica ce i-ar face invidiosi chiar si pe ingierii ce proiecteaza urmatoarea misiunea spatiala a lui NASA.
Totusi, pentru ca inovatiile de sub invelisul uber-limuzinei va sunt probabil deja cunoscute de la prezentarea noului S W221, voi vorbi numai despre ce este nou.
Adicatelea un sistem de franare revolutionar (ramane de testat, ca asa au zis si cu SBC-ul), ce utilizeaza discuri de 390 mm in fata si 365 mm in spate, si se numeste ADAPTIVE BRAKE.
In plus, desi nu prea ii inteleg scopul pe un "autobahn killer", noul S 65 beneficiaza in premiera si de un sistem numit RACETIMER, ce va ajuta norocosii clienti sa-si calculeze timpii obtinuti pe circuit, distanta si turele parcurse.
Puterea de 612 CP si 1000 Nm (limitat de la 1200 si disponibil intre 2000 si 4000 rpm) a ramas la fel, dar nu am auzit pe nimeni sa strambe din nas pentru mai multa putere dupa ce premii internationale a primit pana acum.
Oricum, pana la eventuala aparitia a unui Audi RS8 sau BMW M7 (proiecte imaginare), regele S 65 ramane un fel de chior in tara orbilor...
BBC Top Gear Romania