Kawasaki ZX6R 2009
8/8254
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Pentru a atinge senzatia de libertate, un
biker are nevoie de o motocicleta care sa raspunda cu precizie la manevre si sa
inspire senzatie de incredere in relatia om-motocicleta.

Cei de la Kawasaki ne propun varianta 2009 a indragitului model
ZX6R `Ninja`.

Multumita unui `facelift` facut cu simt de
raspundere, si aici ma refer la o
reducere semnificativa a greutatii, centralizarea volumelor, o regandire a
sasiului, imbunatatire a motorului si un design revolutionar al furcii fata,
echipa Kawasaki spera sa dea lovitura la clasa 600 centimetri.

Pastrand propulsorul deja cunoscut, patru
cilindri in linie cu patru supape pe cilindru
DOHC dar modificand o parte din material, se reduce greutatea arborilor
cu came cu aproximativ 400 de grame, pastrand un raport alezaj cursa destul de
bun 67.0 x 42.5mm, insa se schimba si profilul pistoanelor si tratamentul
acestora.

Alimentarea este asigurata de 4 corpuri
Keihin de 38 de milimetri cu cate 2 injectoare pe corp. Tot la capitolul motor
remarcam introducerea magneziului in
locul aluminiului la capacele motorului, si lantul de distributie regandit,
fata de modelele anterioare.

Cu un cadru perimetral de aluminiu facut
din doua sectiuni si o rearanjare a motorului pe cadru se incearca o
redistribuire a greutatilor astfel incat produsul final sa pastreze liniile
compacte dar zvelte ale modelului ZX6R.

Prin modificarea usoara a pozitiei scaritelor si aducerea
catre pilot a ghidonului se urmareste atingerea unei pozitii de echitatie putin
obositoare. Aportul rezervorului, similar cu cel de pe ZX10R, dar usor subtiat,
este considerabil, fiind mai usor pentru pilot sa tina genunchii lipiti de
ansamblu si reprezentand si un excelent punct de sprijin in viraje.

In acelasi timp ansamblul spate este
coborat cu aproape 10 mm oferind pilotului posibilitatea de a ajunge cu
piciorul mai bine la sol.

O alta caracteristica la zx6 este tipul nou
de furca fata, pistoane de 41mm cu arcuri inversate, reglabila in trepte de
tensionare, care elimina multe dintre elementele unei furci obisnuite.

Pistonul marit reduce presiunea de
amortizare detrminanda o suspensie mult mai echilibrata. Bratul oscilant este
in mare parte identic cu cel de pe ZX10R, incepand de la amortizor si terminand
cu sistemul de prindere al rotii spate.

Frana spate beneficiaza de un disc dantelat
de 220 de milimetri, cu 10 mm mai mare decat la modelul 2008, iar pompa de
frana montata axial cu pedala imbunatateste timpul de reactie facand-o mai
eficienta. Pe fata, cele doua discuri de
frana dantelate de 300 milimetri si etrieri cu patru pistonase fac fata cu brio
oricarei provocari.

Carena fata ofera o mai buna protectie la
turbulente, iar blocul optic a fost remodelat, cu lampile de pozitie incluse in
grila si designul adaptat de la ZX10R.

Cam astea ar fi in mare schimbarile. V-am convins sa va doriti o
asemenea bijuterie