askmen.ro  »  Hobby  »  Masini  »  Ferrari GG 50 - bolidul construit pentru orgoliul designerului Giugiaro

Ferrari GG 50 - bolidul construit pentru orgoliul designerului Giugiaro

2/24780
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
La Tokyo a fost prezentat ultimul 'Calut cabrat', un model exclusivist prin care celebrul stilist auto sarbatoreste o jumatate de veac de cand activeaza in domeniu.ᅡ ᅡ ᅡ ᅡ ᅡᅡ ᅡ ᅡ ᅡ ᅡ
De 50 de ani lucreaza pentru casa Fiat, dar si pentru altele, ceea ce inseamna foarte mult. Giorgetto Giugiaro a implinit aceasta 'varsta' si nu si-a cerut pensionarea, ci dimpotriva: si-a facut un cadou de neuitat. De-a lungul timpului, studioul sau de design auto (Italdesign) n-a prea avut succes in construirea modelelor exclusiviste sub blazonul Ferrari, domeniul fiind ocupat, cel mai des, de rivalul Pininfarina. Si totusi, batranul Giugiaro si-a incercat recent norocul si a reusit sa smulga acceptul sefului de la Maranello pentru a construi un nou 'Calut cabrat'. Ferrari GG 50, denumit astfel dupa initialele numelui stilistului si al numarului de ani de activitate in acest domeniu, a fost prezentat recent la Salonul Auto de la Tokyo.

'Mi-am dorit dintotdeauna sa fac asta. L-am convins pe Luca din prima, apoi nu i-am dat timp sa se razgandeasca. Am pus suflet si ma bucur ca a iesit un model reusit, care place tuturor', a explicat Giugiaro. Luca di Montezemolo, seful suprem al casei Ferrari, si-a dat relativ repede acceptul ca stilistul italian sa produca un model pentru orgoliul acestuia. 'Sa respecti filosofia Ferrari: sa faci o masina frumoasa, puternica si sa respecte traditia. In plus, sa fie mai compacta decat Scaglietti (considerat, la aparitia sa, prea lung pentru un Ferrari)' au fost singurele conditii puse de Montezemolo lui Giugiaro.

Anul acesta, in februarie, batranul stilist si-a inceput lucrul desenand modelul dupa liniile lui Scaglietti 612, un coupe 2+2, aparut pe piata anul trecut. Dupa noua luni, de sub prelata rosie de catifea a iesit, intr-o arena special amenajata in Extremul Orient, noul Ferrari. 'Masina mea!', a exclamat emotionat Giugiaro, in aplauzele spectatorilor niponi si coplesit de un val de blituri.

GG 50 pastreaza in mare parte liniile si performantele tehnice impuse de Scaglietti, dar este mai scurt (asa cum a vrut bossul) si mai ergonomic. Portbagajul este de-a dreptul impresionant, ca volum: 270 de litri normal si 500 de litri cu bancheta din spate pliata!

Ferrari GG 50 - coupe 2+2 (patru locuri)

> lungime: 4,810 metri
> latime: 1,950 m
> inaltime: 1,347 m
> greutate: 1.730 kg
> motor cu 12 cilindri in V, inclinati la 65 de grade
> capacitate cilindrica: 5.748 cmc
> cai-putere: 540
> cuplu-maxim: 590/7.000 rpm
> sase viteze - cutie automata tip Formula 1
> acceleratie de la 0 la 100 km/h: 4,1 secunde
> viteza maxima: 320 km/h
> consum urban/extraurban/mixt: 29,7/11,5/18,3 litri/100km
> pret*: 235.000 de euro
*Primul model a ramas in proprietatea creatorului Giugiaro, urmand ca Ferrari sa decida daca va mai scoate astfel de produse si intr-o serie limitata, in functie de solicitari.

Cauta in site