EVA Track T-800CDI, bolidul diesel al Olandei
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Daca pana acum lumea moto ramasese singura neatinsa de microbul numit motorina, iata ca lucrurile s-au schimbat de curand.
Incercari au mai fost in trecut, insa produsele rezultate fie si-au oprit productia din ineficienta dovedita de teste, fie numarul motoarelor disel era strict limitat si numai pentru folosinta militara.
Asadar, nici modelul Kawasaki KLR diesel fabricat pentru armata, sau Neander Turbo-diesel, un chopper de serie limitata cu niste performante sportive deosebite nu au reusit sa intipareasca idea de diesel in lumea motociclistica.
Pana acum. Cand E.V.A. Products, consortiul olandez a decis ca a venit vremea unui diesel de serie. Modelul EVA Track T-800CDI are un look patratos, cazon, in stilul avioanelor stealth, un hybrid de enduro echipat cu un Daimler Chrysler, un triciclindru de 800 cmc turbo cu intercooler, care livreaza 54 CP la 3000 rotatii pe minut, cu un cuplu de 130 Nm livrat intre 1800 si 2800 rotatii.
Iata cateva din caracteristicile acestui model revolutionar:
-cutie de viteze semiautomata in sase trepte, cu transmisie finala pe cardan
-suspensie fata upside-down, prevazuta cu amortizoare WP de 48 mm
-suspensie spate monobrat, prevazuta cu un singur amortizor care inglobeaza si arborele cardanic
-sasiul este de tip grilaj, amintind vag de modelele Ducati, dar motorul masiv inlatura repede aceasta imagine
-frana fata este dublu disc iar frana spate monodisc
-dubla tractiune hidraulica (sub patent EVO), reglabila de la 0 la 35%, in cazul in care se foloseste modelul pe drumuri offroad
-sistem de ajutor pentru scoaterea motocicletei din nisip, pentru cazurile in care modelul se utilizeaza si pentru ture prin desert
-set de calatorie integrat in design
-stopuri cu lumina progresiva
-reglaj pentru inaltimea seii si pozitia scaritelor, adaptabile astfel la mai multe dimensiuni.
Insa noutatea absoluta si ceea ce face vestit acest model cu nume sugestiv este tipul de carburant folosit si consumul afferent acestuia, EVA Track T-800CDI incadrandu-se la consum in jurul valorii de 3%.
Si nu numai atat. Se poate folosi drept combustibil si banalul ulei vegetal, din floarea soarelui. Ce iti poti dori mai mult
Ah, da, stiu. Un pret mai mic, desigur. Caci, si in cazul acestui model revolutionar, regula de baza ramane: vrei performante/utilitate, platesti. Si cat platesti Pai uitandu-ne pe etichete, vedem nici mai mult nici mai putin decat suma de 17500 euro, o suma deloc de neglijat si destul de usturatoare pentru orice buzunar.
Noutati