S-a votat legea care impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu pneuri de iarna. Conducatorii auto nu vor mai avea de ales si de iarna care vine vor fi obligati sa isi echipeze masinile cu cauciucuri de iarna.
Legea intra in vigoare incepand cu 1 noiembrie si cauciucurile trebuie ¬purtate¬ pana pe 1 martie.
Cei care nu vor respecta legea si vor fi surprinsi fara anvelope de iarna, vor primi amenzi destul de usturatoare - intre 2.500 si 4.000 de RON. Trebuie sa stiti si ca pneurile all-seasons vor fi acceptate ca fiind anvelope de iarna.
Ce trebuie sa stii despre anvelopele de iarna:
1. Avelopele speciale de vara nu sunt produse pentru condusul la temperaturi joase ca cele de pe timpul iernilor europene. Spre deosebire de ele, cele de iarna, sunt concepute special pentru a face fata conditiilor vitrege de pe perioada sezonului rece.
2. Este periculos sa uiti sa iti schimbi pneurile de vara cu cele de iarna. Si pentru tine dar si pentru ceilalti participanti la trafic. Daca locuiesti in oras si intr-o zona unde iernile sunt mai blande o solutie ar fi sa folosesti cauciucuri all season.
3. Anvelopele de vreme rece trebuie sa faca fata si zonelor vulnerabile de drum precum virajele, podurile sau zonele de coborare. Aceste zone fiind predispuse la alunecari din cauza inghetului si a formarii de polei.
4. Sunt cel mai bine pregatite sa reziste intervalului de temperatura intre 0 si 3 grade Celsius. Acest interval este foarte periculos pentru ca drumul pare foarte uscat, insa este de fapt foarte alunecos.
5. Trebuie inteles ca anvelopele de iarna sunt pentru a conduce moderat, nu ca pe circuit. Echiparea masinii cu pneuri de iarna nu inseamna ca acum poti face orice prostie la volan, in continuare trebuie sa fii foarte atent si sa conduci preventiv.
6. Cauciucurile de iarna trebuie sa aiba o performanta deosebita pe drumuri uscate, umede, inghetate, alunecoase sau inzapezite, la temperaturi sub zero grade, de aceea ele sunt caracterizate printr-un profil si un compus special al benzii de rulare, prin forma mai pronuntata a petei de contact si printr-o retea de canaluri bine definita.
7. La fabricarea pneurilor de iarna sunt folositi compusii din polimeri mai moi si astfel mai flexibil. Acestia permit pneurilor sa se comporte mult mai bine la temperaturi scazute si pe suprafete de drum rece.
8. Nu incerca sa economisesti banii atunci cand vrei sa cumperi cauciucuri de iarna. Este vorba de siguranta si nu este momentul in care sa faci reduceri de cheltuieli. Ai nevoie de cel mai bun echipament pentru ca iarna este un anotimp deloc prietenos. Nu vei regreta banii investiti atunci cand toti ceilalti participanti la trafic au probleme, iar tu vei continua fara nici o problema.











