Echipamentul moto, pe timp de vara
8/8241
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Deja afara sunt constant 15 grade ziua si te gandesti cu groaza ca vor veni in curand caldurile acelea naucitoare de vara¬

Iar tu va trebui sa fii la fel de bine echipat atunci cand vei conduce motocicleta, fie ca vor fi obisnuitele drumuri la serviciu, sau o iesire cu prietenii la terasa sau in afara orasului.

Asadar, cum impaci si capra si varza

Cum te imbraci astfel incat sa poti si respira in echipament si sa nu devii o fantana din care curg siroaie de transpiratie

Iar, in acelasi timp, sa ramai la fel de bine protejat in caz de Doamne fereste, ceasul rau, pisica neagra

Nu te alarma, exista solutii. Cateva din ele ar fi urmatoarele:

-Plasa cu protectii ¬ piesa de echipament confectionata din plasa elastica, cu gaurele, prevazuta in zonele cheie cu insertii soft sau hard, cu rol de protectie. Zonele cheie in cazul unei plase de calitate sunt: coloana, inclusiv zona lombara, coatele, umerii, clavicula, pieptul, abdomenul.

Plasa cu protectii initial a fost folosita exclusiv la iesirile enduro, insa a fost adaptata la cerintele ¬urbane¬, datorita protectiei oferite si, in acelasi timp, a aerisirii perfecte, datorata plasei.

Ea se poarta de regula peste un tricou, in zilele caniculare, sau peste un bluzon cu maneca lunga, in zilele cu temperaturi moderate.

Ofera protectie buna in cazul unui accident usor, fara insa ca pilotul sa aiba contact cu altceva decat asfaltul. In zonele unde exista protectiile, "plasticul" este turnat intr-un fel care ii permite sa se deformeze elastic disipand impactul spre laterale.

Plasele cu protectii exista in doua variante, cu protectii soft, mai comode de purtat, pe care abia daca simti ca le porti, si cele prevazute cu protectii hard, o idee mai incomode, insa care ofera protectie superioara.

De care vei lua Este alegerea ta si pretul tau pus pe propria piele!

-Armura de coloana + cotiere - Acest ansamblu este format dintr-o armura care protejeaza exclusiv zona coloanei vertebrale si cotiere, prevazute cu protectii hard.

Ca nivel de protectie este inferioara plasei cu protectii, deoarece raman expuse zona pieptului,claviculei/ abdomenului, precum si cea a umerilor.

Multi piloti o prefera, pentru ca este mai comoda de purtat si nu iti da aspectul acela de ¬testoasa¬ pe care ti-l confera plasa cu protectii.

-Pantalonii cu protectii ¬ De cele mai multe ori cu lungime pana la genunchi sau mai scurti, ei sunt confectionati dintr-un material elastic, asemanator celui din care se confectioneaza echipamentul ciclistilor si care lasa pielea foarte bine sa respire si absoarbe transpiratia.

Sunt prevazuti cu protectii soft-hard la nivelul soldurilor si a zonei lombare si cu protectii soft la nivelul sezutului.

De regula, ei se poarta impreuna cu o pereche de genunchere lungi, care acopera si zona tibiei si se prind in spatele piciorului cu elastic si arici. Sau se pot folosi clasicii jeansi, in combinatie cu aceste genunchiere.

-Manusi de vara, cu aerisiri ¬ Daca de regula porti manusi din piele,lungi pe antebrat si destul de groase, vara poti opta pentru o pereche de manusi din piele, scurte, prevazute cu aerisiri intre degete si in zonele unde indoi degetele.

Pielea insa ramane sfanta ca material folosit, caci textilul in contact cu asfaltul se rupe imediat si arde pielea din zona cu care a intrat in contact, din cauza plasticului din material care se topeste de la raschetare.



Cam astea ar fi in mare principalele piese ale unui echipament de protectie folosit vara, cand temperaturile devin insuportabile chiar si la umbra.

De casca nu am mentionat nimic, pentru ca am considerat absolut de la sine inteles ca la ea nu exista modificari de vara.

Unii prefera purtatul unei cagule subtiri pe sub casca, pentru a absorbi transpiratia la nivelul capului. Este o optiune de mentionat.

Nu-mi ramane decat sa va urez ¬Asfalt uscat¬ si temperaturi umane!