Dacia isi intrerupe productia in perioada 11 decembrie 2008 11 ianuarie 2009 si va reduce cadenta de productie incepand cu 12 ianuarie 2009, datorita scaderii brutale a pietei auto din Romania.
In Romania cererea de vehicule noi a scazut cu peste 50% incepand cu noiembrie 2008.
Aceasta scadere se
datoreaza patrunderii in numar mare a vehiculelor vechi si limitarea accesului
la credite. Incepand cu 1 iulie 2008, un numar extrem de mare de vehicule de ocazie
vechi au patruns in Romania. In luna noiembrie, Registrul Auto Roman a primit
50 912 cereri de verificare pentru vehicule de ocazie. Numarul cererilor
primite dupa data de 1 iulie a ajuns la 217 510, in timp ce pe ansamblul primelor
11 luni ale acestui an, numarul acestora se ridica la 331 558. Majoritatea
vehiculelor de ocazie importate dupa 1 iulie 2008 au peste 10 ani.
Succesul inregistrat de Dacia la export nu compenseaza scaderea pietelor din Europa.
Dacia a exportat 15 328 unitati in
noiembrie 2008 si 157 859 unitati in primele unsprezece luni ale anului.
In Franta, Dacia a comercializat luna
trecuta 3 845 automobile. Astfel, numarul total de masini Dacia
comercializate pe piata franceza din 2005 pana in prezent a atins nivelul de
100 403 unitati
In Germania , s-au vandut aproape 50
000 de unitati din 2005, anul lansarii sale pe aceasta piata si pana in
noiembrie 2008.
In ultimele luni pietele auto isi
continua scaderea. Astfel, in noiembrie 2008 piata de vehicule a scazut fata de
noiembrei 2007, cu 49,6% in Spania, cu 36,8% in Marea Britanie, cu 36,4% in
Suedia, cu 29,5% in Italia, cu 17,6% in Germania, cu 14,1% in Franta.
Ca urmare a crizei, Dacia este nevoita
sa intrerupa productia in perioada 11 decembrie 2008-11 ianuarie 2009. Lucrul
va fi reluat din 12 ianuarie 2009.
Dacia isi revizuieste bugetul de
investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150
milioane de euro. Investitiile care vizeaza ameliorarea conditiilor de munca si imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor nu vor fi afectate.
Dacia isi mentine, de asemenea,
investitiile in dezvoltarea si diversificarea gamei de modele.