Conceptul Jaguar C-XF
8/8215
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Chiar daca Ford nu declara in fiecare an profitul sau pierderile avute datorita sau din pricina brand-urilor sale, Jaguar sigur i-a tinut pe minus, cel putin in anul 2006. Toata lumea se intreaba, de la managerii Ford si pana la distribuitorii Jaguar, cand vor incepe sa incaseze de pe urma Jaguar-ului. Foarte multe sperante sunt puse in noul concept pe care ei sunt pregatiti sa il lanseze, anume versiunea C-XF care va intra pe piata ca model pentru anul 2008.

De cand Ford a cumparat Jaguar, in 1989, salvandu-i de la disparitie, acest brand a fost in lumina reflectoarelor, asteptarile fiind totusi mari. In 1995, Jaguar a incercat sa isi improspateze vechile modele si a reusit sa aduca bani pentru cei de la Ford. XK8 este unul din exemple, el aparand pe piata in 1997 si fiind foarte cautat si apreciat. Aceleasi sedanuri despre care vorbeam mai devreme au suferit iar modificari de design, in 1998. Pe langa acest modificari, pe ele a fost montat motorul in V8, ceea ce le facea mult mai competitive. Si ca ultima precizare, aparitia in 2000 a modelului S-Type a facut din Jaguar un brand pe care acum si-l permiteau mai multi oameni, vanzarile fiind mai mult decat satisfacatoare. Dar din 2000 a fost seceta.

Acum cinci ani, Jaguar planuia sa creasca numarul de unitati la 200.000 pe an. Insa competitia dura, deprecierea dolarului in raport cu lira sterlina, dar si alti factori... au ruinat sperantele. Trebuia la un moment dat sa fie lansat un F-Type roadster, care trebuia sa concureze doua masini consacrate, Porsche Boxster si Mercedes-Benz SLK. A fost anuntata intrarea in productie, dar apoi totul a fost lasat balta din cauza fondurilor insuficiente. Ca sa nu mai spunem ca Jaguar si-a inchis uzina Browns Lane. Si zvonuri au fost ca Jaguar va fi vandut, mai ales ca se pierdusera foarte multi bani odata cu intrarea si iesirea din Formula 1.

Insa iata ca a aparut aceasta declaratie tipic englezeasca a puterii Jaguar... numita Jaguar C-XF. Aceasta masina ne schimba perceptia despre Jaguar si ne arata viitorul: design superb si modern de exterior, interior cu toate dotarile de ultima generatie.

Ian Callum, seful departamentului de design de la Jaguar, a spus ca ceea ce vedem la C-XF este ceva extraordinar, ceva deosebit pentru aceasta companie. Sa va dau un exemplu: cand soferul intra in masina, apasa pe butonul rosu de pornire al masinii. Pana aici, totul normal, insa dupa ce apesi acel buton... cercurile centrale de pe consola de aluminiu coboara dezgolind schimbatorul de viteze si in acelasi timp se aprind in interior niste lumini albastre provenite din plafon si din insertiile laterale. Asadar, am stabilit ca designul interior este ceva deosebit.

Acum, despre motor. Motorul este unul supraalimentat de 4.2 litri in V8, ce dezvolta 420 de cai putere. Dar piesa de rezistenta este sistemul numit JaguarSense, sistem ce permite soferului sa acceseze anumite comenzi ale masinii doar miscand din mana.

F.D, AskMen.ro