Cele mai tari masini sport in 2013
1/10367
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Cum caldura ne-a lovit serios zilele astea, stim cu siguranta ca am scapat de iarna. Iar cand scapam de frig si de zapada, soselele se umplu de noile minuni pe 4 (sau 2) roti, care isi etaleaza, care mai de care, caii putere. Si sunt mult mai multi de 6, oricat de frumosi ar fi ei.

Anul asta a avut deja loc cel mai important salon auto al Europei, cel de la Geneva. In aprilie am avut ocazia sa vedem care dintre prototipurile anuntate anul trecut a si luat fiinta si, mai important, cum arata noile jucarii destinate celor pasionati de putere. Daca ai ratat expozitia, noi ti-am pregatit un top al celor mai tari masini sport ale lui 2013. Deci, pune-ti centura de sigurana si sa ii dam drumul.

ASTON MARTIN RAPIDE S
Chiar daca este un sedan, este un Aston Martin si inca unul dintre cel mai reusite de pana acum, cel putin ca design. Nici la tehnologie britanicii nu stau rau, bolidul vine cu o acceleratie 0-100 km/h in doar 4,7 secunde, gratie celor 80 cp in plus fata de modelul anterior. Te poti invarti in asa ceva, in parcarea de la bloc, pentru doar 200.000 de euro.


BRABUS 800 ROADSTER
Nemtii nu s-au lasat mai prejos, ba chiar au venit cu o oferta imbatabila, pentru unii: au preparat cel mai puternic roadster de pe planeta. Ultima creatie Brabus, bazata pe Mercedes SL65 AMG are atat de multi cai putere incat se bate cu supercar-urile. Masina pleaca de la un Mercedes SL65 AMG, dotat cu un V12 de 6 litri, modificat sa genereze 788 de cai putere si un cuplu enorm ¬ 1419 Nm. De fapt, cuplul e atat de mare incat nemtii au fost nevoiti sa-l limiteze la 1100 Nm, ca sa nu distruga transmisia. Ajungi la 100 km/h in 3.7 secunde, iar viteaza maxima este de 350 km/h.


SPYKER B6 VENATOR
Olandezul se doreste un super car al clasei de mijloc, cu un pret de retail de 100.000 E. O clasa de mijloc de pe Luna, probabil. Pentru banii astia primesti 375 CP, intr-un motor V6. Partea buna este ca Spyker are doar 1.400 kg, ceea ce iti da un raport excelent, de 3,74 CP/kg. Puncteaza aici si designul de inspiratie retro-aviatie, pe care il regasesti atat in interior, cat si la exterior.


ALFA ROMEO 4C LAUNCH EDITION
Un pret cu adevarat mai teluric vie din Italia. Ultimul model Alfa vine cu un motor turbo din aluminiu de 1,75 litri, la 237 CP, pentru o masina de doar 950 kg. Ai, deci, o bestie mica si extreme de agresiva, care ajunge la 100 in 4,5 secunde. Viteza maxima ¬ 250 km/h, iar pretul teluric despre care va povesteam ¬ 60.000 euro. Fata de 100.000, noi zicem ca e decent. Unde mai pui ca productia e limitata la 1.000 de unitati, iar masina include, in pret, lectii avansate de pilotaj la Verano, Italia. In Europa, Africa si Orientul Mijlociu vor ajunge 400 de masini, 500 vor fi puse in vanzare in America de Nord, iar ultimele 100 in restul lumii.


PORSCHE 911 GT3
Inca o jucarie nemteasca, una care aduce un motor evoluat fata de varianta DFI de 3,8 litri, 6 cilindri in linie si 475 CP, si atinge suta in 3,3 secunde. Viteza maxima e de 313 km/h. Noul 911 GT3 vine cu ceva nou: va avea servodirectie asistata electronic si o cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Pretul de pornire pentru Germania este de 137.303 euro.



McLAREN P1
Daca am terminat expunerea masinilor ¬mai scumpe¬ sau ¬si mai scumpe¬, putem trece la capitolul jucariilor exorbitante. McLaren costa 1.000.000 de euro, bani pentru care ofera un design fantastic, atingerea sutei in mai putin de 3 secunde, 200 km/h in 7 secunde si 300 km/h in 17 secunde, cu cinci secunde mai putin decat ¬bunicul¬ McLaren F1. Viteza maxima e limitata electronic la 350 km/h.



Motorul de 916 CP, livrati de un sistem hibrid, compus dintr-un V8 twin-turbo de 3,8 litri (737 CP la 7.500 RPM) si un motor electric scoate un cuplu de 900 Nm. Sunt multe alte date aride peste care vom sari. Ajunge sa iti mai spunem ca producatorii s-au gandit pana si la emisii scazute de CO2 daca masina ruleaza in regim electronic (da, are si asa ceva, dar pentru un million de euro, e de inteles). Daca te tenteaza una, grabeste-te, englezii vor produce doar 375 de unitati.


FERRARI LaFERRARI
Este modelul care l-a entuziasmat chiar si pe Luca Di Montezemolo. Cu un motor evoluat fata de cel de pe F12 Berlinetta, V12 de 6.3 litri si 800 de cai, rotile mai primesc inca 160 de cai de la doua motoare electrice. Puterea totala e de 950 de cai, mai mare decat a rivalilor McLaren si Lamborghini. LaFerrari atinge 100 km/h in mai putin de 3 secunde, iar viteza maxima este de peste 350 km/h.

Ca si McLaren, exista interes pentru mediu, fiind primul Ferrari care foloseste sistemul de propulsie HY-KERS, care reduce emisiile cu 40% si mareste eficienta motorului V12 cu 10%. Masina vine in 3 variante de culoare (rosu, negru si galben) si va fi produsa in 499 de unitati. Sunt deja inregistrate peste 1.000 de comenzi.


LAMBORGHINI VENENO
A fost cea mai admirata masina anul asta la Geneva. Cu ¬doar¬ 740 de cai, modelul e construit pe platforma Aventador-ului si are acelasi V12 de 6,5 litri, cu transmisie integrala in 7 rapoarte. Puterea motorului a crescut cu 50 CP, de la 690, cat avea Aventadorul. Atinge suta la ora in 2.8 secunde, prinde o viteza maxima de 354 km/h si cantareste putin sub 1.450 kg. La performanta, McLaren P1 si noul Ferrari stau mai bine, dar Lamborghini a dibuit gaselnita suprema: va produce numai 3 (trei) astfel de modele!

Iar pretul unuia va fi de 3.600.000 de euro. Asa da mod sa dai peste nas concurentei exclusiviste, la aniversarea a 50 de ani de Lamborghini.