Cele mai frumoase masini italiene din toate timpurile

1/10149
label Masini autorenew 13 Aug 2015, 00:00
Frumoase si capricioase, unice prin design si nesigure ca tehnica, masinile italiene au facut istorie. Din anii ¬30 pana astazi, italienii au fost avangarda stilului in automobilism. Fie ca vorbim de Pininfarina, fie ca ne gandim la Bertone, italienii au dat lumii o serie de artisti care au creat adevarate opere de arta pe roti.

Noi am ales 10 masini italiene care au schimbat lumea. In care te-ai vedea la volan
Ferrari 308 GTB / GTS
Design facut de Leonardo Fioravanti, de la Pininfarina, aflata in productie din 1975 pana in 1985. A avut doua mari etape de productie, una cu caroserie din fibra de sticla, iar cealalta cu caroserie de otel, care, surprinzator, era doar cu 12 kg mai grea ca prima. A avut 3 tipuri de motorizari, toate pe 2.9 L, V8. Este printre Ferrari-urile cele mai accesibile ca pret, astazi.

[caption id="attachment_32621" width="480"]12623.jpg sursa: blogspot.com[/caption]

Alfa Romeo Spider
Desi considerate Ferrari-ul saracului, Alfa Romeo au compensat printr-o serie de masini cu un design desavarsit. Perioada mare de productie a cabrioletului (1966 pana in prezent) arata succesul Spider-ului. Din 2012, Alfa Spider a inceput sa fie fabricata pe sasiu Mazda. Designul apartine tot grupului Pininfarina. Motorizarile au inceput de la 1.3 L la 3.2 L, V6, 24 V, la modelele de dupa 1995.

[caption id="attachment_32622" width="480"]12624.jpg sursa: wikipedia.org[/caption]

Lamborghini Murcielago
Masina exclusivista, de mare impact asupra industriei si trecatorilor, deopotriva. Din 2001 pana in 2010 au fost scoase 4099 de masini. A venit cu o caroserie extrem de usoara si doua motorizari diabolice: 6.2 L, V12, cu 572 cai putere, si 6.5 L, V12, cu 630 de cai putere.
12625.jpg

Lamborghini Countach
Probabil cel mai cunoscut Lamborghini, imaginea clasica a masinii care a uimit lumea prin forma sa fara compromis. Produs intre 1974 si 1990, Countach este la fel de exclusivist ca fratii sai de lux: 2042 de masini produse in 16 ani. Motorizarile au fost destul de complexe, venind in 3 variante: 4.0ᅡL, 4.8ᅡL si 5.2ᅡL, toate cu motoare V12.

[caption id="attachment_32624" width="259"] sursa: autoperceptions.com[/caption]

Ferrari 250 GTO
Masina de legenda, produsa pentru curse de Ferrari, intre 1962 si 1964. Italienii au produs doar 39 de unitati, deci pretul este pe masura la cele care inca mai sunt in colectii, astazi. Marele atu al masinii, in anii ¬60, era ca putea fi condusa pe drumurile din oras, in regim civil, sa ii spunem, in timp ce facea si performanta la curse. A avut 2 motorizari: 3 L si 4 L, ambele motoare v12.

[caption id="attachment_32625" width="538"]12626.jpg sursa: top-most-expensive.com[/caption]

Maserati Bora
Una dintre cele mai reusite masini italiene, in termeni de mecanica si performante la curse. A fost produs dupa ce francezii de la Citroen au preluat compania. Masina a fost produsa intre 1971 si 1978, in putin peste 500 de unitati si a beneficiat de doua motorizari: 4.7L si 4.7 L, motoare V8. Avea o viteza de top de 285 kn/h.

[caption id="attachment_32626" width="577"]12627.jpg sursa: vehiclemy.com[/caption]

Ferrari Enzo
Masina emblematica a italienilor, de inspiratie si design modern. Produs intre 2002 si 2004, in 400 de unitati. A venit cu o singura motorizare, un V12 de 6L. Numita dupa fondatorul companiei, masina are designul facut de fostul designer sef de la Pininfarina, japonezul Ken Okuyama.

[caption id="attachment_32627" width="595"]12628.jpg sursa: blogspot.com[/caption]

Lancia Delta Integrale
Poate ciudata asocierea cu masinile din acest top, pentru ca nu este un cal de curse pur sange, Integrale a venit totusi cu o structura mecanica de top care i-a permis sa participle la curse si, mai mult, sa domine competitiile in anii ¬80. Au fost scoase si modele cu 4 usi, pentru drum. A fost produsa intre ¬79 si ¬94 in varianta ei originala. Motoarele au variat de la 1.1 L la 1.9 L, cu pana la 212 cp, din fabrica. Dupa perioada de glorie din anii ¬80, cand Lancia domina cursele, compania a continuat sa produca modele in diverse asociatii (cum ar fi alaturi de SAAB), schimband insa integral folisofia care a scos Integrale.

[caption id="attachment_32628" width="614"]12629.jpg surse: all-carz.com[/caption]

Fiat spider
Un cabrio 2+2 fara motor mare (1.4 L pana la 2 L), dar cu o mare putere de seductie, ca o veritabila masina italiana. Caroseria a fost facuta chiar de Sergio Pininfarina, in 1966. In plus, din 1983 pana in 1985, masina a fost produsa integral de grupul Pininfarina. O masina clasica, vanduta cu mare success in Europa, America de Nord si chiar Asia. In perioada 1971 ¬ 1974 a participat si la curse, cu oarecare success.

[caption id="attachment_32629" width="540"]12630.jpg sursa: wikimedia.org[/caption]

Fiat 500
Modelul a aparut intre 1957 si 1975 si a fost probabil printre cele mai originale masini produse vreodata, anuntand, cu mult timp inainte, venirea volumelor mici din industria auto. Masina era una accesibila ca pret si perfecta pentru strazile mici din Europa, avand doar 3 m lungime. Designul a fost facut de Dante Giacosa. Motorizarea de doar 500 cm a fost foarte apreciata mai ales in timpul crizei combustibilului. Un model aniversar a fost lansat in 2007, la 50 de ani de la lansarea primelor 500.

[caption id="attachment_32630" width="400"]12631.jpg sursa: picgifs.com[/caption]