Cele mai accesibile masini electrice ale momentului
1/10407
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Blamate sau neintelese, masinile electrice isi fac totusi loc, tot mai hotarat, pe piata. Pe piata mondiala, nu cea romaneasca, unde interesul pentru asa ceva este extrem de scazut. Dincolo de modelele hybrid de la Toyota, soselele noastre sunt mai curand pline de carute, decat de masini electrice. Este adevarat, acestea nu sunt comercializate in Romania, iar infrastructura de alimentare este total inexistenta.

La nivel de autoritati, se ia in calcul in proiect care sa permita alimentarea masinilor electrice printr-o interfata inateligenta (la nivel de sms / Like pe Facebook), dar deocamdata, nu exista nimic concret.

In cazul in care esti totusi decis sa dai bani pe o astfel de jucarie, indiferent de motivul tau, ai mai jos cele mai accesibile modele de pe piata. De pe piata externa, cum iti spuneam.

Bollore Bluecar
Francezii o produc si o vand pentru 12.000 euro, pret comparativ, in tara de productie si nu numai, cu Dacia Sandero Stepway. Masina este construita pe un sasiu din aluminiu si otel, in timp ce panourile caroserie sunt din aluminiu si materiale plastic, ceea ce face masina sa cantareasca doar 1.120 kg.

Producatorii au apelat la Pininfarina pentru un design cat mai atragator, care insa nu se regaseste in modelul produs. Bollore Bluecar are doar doua portiere si ofera spatiu pentru patru pasageri intr-un gabarit care are 4,1 metri lungime. Un punct forte il reprezinta portbagajul generos, de 350 de litri. Interiorul, desi spartan, are aer conditionat si un display central se ocupa de afisarea tuturor informatiilor.

Ca autonomie, Bollore Bluecar merge, teoretic, 250 km in regim urban, respectiv 150 km in regim extraurban. Puterea este de 68 CP, iar performantele sunt de 0-60 km/h in 6,3 secunde si o viteza maxima de 110 km/h. Bateriile vin separat.


Renault Zoe
Este rivalul direct al lui Bollore Bluecar.

Masina este sensibil comparabila cu modelul anterior, ampatament de 2,58 metri, lungimea de 4 metri si o inaltime de 1,73 metri, ultima datorata pachetului de acumulatori ascunsi sub podeaua inaltata a masinii (cu 20 cm). Bateria unei ZOE va permite parcurgerea a 210 km cu o singura incarcare completa. Tehnic, masina vine cu 90 CP si o viteza de 135 km/h.
Renault scoate 3 astfel de modele - Life, Zen si Intens ¬ cu preturi cuprinse intre 15 si 17.500 Euro.


Smart fortwo Electric Drive
Smart are traditie in ceea ce inseamna produse auto alternative. Modelul actual propune un motor de 74 CP, care permite masinii sa dezvolte o viteza impresionanta - 145 km/h.
Smart poate accelera de la 0 la 60 km/h in cinci secunde. Masina se poate incarca de la orice priza standard de 220 V. Si mai important, este incarcata complet in doar 60 de minute. Autonomia este de 140 km. Dotarile mai bune ca ale competitorilor se regasesc insa in pretul de pornire, de spre 16.000 E.


Thi!nk City
Este un model propus de norvegienii de la Think Global si Valmet Automotive. Masina a fost produsa pana in 2011 (deci o poti gasi second hand) ceea ce insa, poate fi mai bine, din cauza pretului prohibitiv ¬ 30.000 E. Pretul cerut nu se prea regaseste insa in capacitatile tehnice ale masinutei, fare vine cu o viteza maxima de de 110 km / h, si o autonomie de 160 kilometri.




Mitsubishi I-MIEV
Este pe piata de ceva timp (din 2009), timp in care japonezii au avut timp sa testeze si sa corecteze problemele aparute la model. Masina a venit cu 4 locuri, o lungime de 3,475 metri, patru usi si un portbagaj de 227 litri. Puterea maxima dezvoltata de motorul electric este de 63 CP, garantand o viteza de 130 km/h. Autonomie baterie: 120-160 km. Pretul cu care a fost lansat ni se pare complet nerealist - 36.640 euro.


Nissa Leaf
Este printre singurele modele de pe piata care propune o baterie de litiu. De ce este asta important Pentru ca avem un cost pe kilometru de trei ori mai mic comparativ cu masinile pe combustibil conventional. Masina este pe piata din 2011 (in Europa), si vine cu realizari tehnice comparabile cu o masina normala. 120 CP, viteza maxima de 150 km/h, o autonomie de pana la 150 km. Mai slab sta Nissan-ul in ceea ce priveste timpul necesar incarcarii - 7 ore de la o priza normal (sau 30 de minute de la statiile special, dar nu in Romania).
Este interesant ca, pana la sfarsitul anului trecut, Nissan vanduse in SUA si Asia 28.000 de bucati, si doar 3000 de modele in Europa. Pentru europenii oricum mai conservatori, pretul poate sa fi jucat si el un rol important; Nissan pleaca de la 35.000-40.000 euro, pret de baza.