Calatorii pe doua roti bavareze: BMW G650 GS
8/8227
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Dupa 90 de ani de experienta in fabricarea de motociclete, BMW scoate la iveala un model nou pentru fanii celor doua roti, BMW G650 GS. Un model pregatita sa te scoata fara griji dintr-o aglomeratie imensa si sa iti reduca timpul pierdut pe drumuri si in acelasi timp poate sa te poarte incredibil de usor printre denivelari si capcanele unui drum off-road.

Cu un redesign complet, BMW G650 GS iti lasa o impresie foarte placuta de la prima vedere, chiar daca nu esti indragostit de enduro-touring sau macar de motoare in general. Are un farmec aparte si daca faci greseala sa te si urci pe el si sa dai o tura, esti iremediabil pierdut.

Nu foarte impresionant ca marime, insa cu o alura foarte dichisita ce imprima o personalitate aparte, BMW G650 este o motocicleta care pare mereu nerabdatoare dupa o mica escapada. Micul aventurier este elegant si rebel in acelasi timp si ascunde un suflet de enduro-touring.

Vine in doua motorizari disponibile: una standard de 48 de cai si 6500 de rotatii9 cu un cuplu de 60Nm la 5000 de rotaii) si alta pentru tarile ce au limitare la numarul de cai putere pentru primul an de permis. Acesta are doar 34 de cai la 6500 rotatii.

Suspensia sa a fost intai dezvoltata pentru ¬fuga¬ pe drumurile accidentate.

Decelelarea rapida a fost asigurata de un sistem de franare format dintr-o frana pe disc pentru fata si spate. Amadoua cu un singur disc.

ABS -ul BMW Motorrad este disponibil optional si poate fi dezactivat pentru drumurile si experientele tale off-road. Se comporta foarte bine in situatiile urbane aglomerate si se dovedeste a fi o alegere buna pentru drumurile unde este nevoie de o manevrabilitate ridicata si echilibru.

Este foarte comfortabil si are o pozitie de condus in care te poti relaxa cu usurinte. Bine gandita si atenta cu postura la ghidon. Saua este moale si foarte ¬primitoare¬. La inaltimi de peste 1,80 si viteze mai mari incepe sa se resimta putin.

Cinci viteze, consum de 4l la 100 de kilometri si un minus deranjant: lipsa unui indicator de combustibil. Spatiu pe displayul informational era din belsug.

Oricum, cu sau fara indicator, un lucru este clar: BMW G650S se simte excelent pe asfalt. Manevrabilitatea este incredibila si este foarte rapid in miscari. Daca il bagi pe aratura, unde de fapt este destinat sa ajunga, trebuie sa ai cauciucuri adaptate. Nu se simt foarte multa zdruncinaturi si reatii de bruscare, cursa amortizoarelor facandu-si traba foarte bine si asigurandu-ti o experienta placuta.