Audi A8 W12 - Supercar in haine de limuzina

8/8184
label Masini autorenew 24 Oct 2025, 11:59

Stim ca W12 este varful gamei A8. Stim, de asemenea, ca dispune de tractiune integrala si un propulsor capabil sa dezvolte 450 CP. Propulsor cu 12 cilindri, insa nu in V, ci in W. Ce nu stiam - pana in momentul testului - este cum se comporta dinamic o limuzina de doua tone capabila sa atinga 100 km/h in 5,1 secunde. Pe scurt, asemeni unui supercar veritabil.
Principiul W12
Spre deosebire de rivali, Audi a ales arhitectura W pentru motorul cu 12 cilindri.
n locul layout-ului tipic propulsoarelor V12, regasim doua V6-uri intrepatrunse. Avantajul Rigiditate crescuta, respectiv lungime si inaltime redusa a blocului motor. Mai mult, spatiul castigat a fost folosit la sistemul de tractiune integrala quattro, optimizand astfel distributia greutatii. Caracterul exclusiv este prezent inca de la pornirea motorului. Prin cheia clasica sau, optional, prin amprenta digitala a proprietarului.
Cei 450 de armasari de rasa se trezesc la viata printr-un nechezat profund. Alegi modul de schimbare a treptelor - automat sau secvential - si cravasezi puternic herghelia.
n 5,1 secunde ajungi la 100 km/h si ai parte de un demaraj fenomenal, in ciuda celor aproape doua tone, greutatea totala a masinii. Nu va spunem ce viteza am atins, insa un lucru este cert: modelul testat nu era limitat la 250 km/h!
Caracter incisiv

n ciuda celor 450 CP si 580 Nm, A8 W12 cu greu poate fi convins sa se dezlipeasca de asfalt. Numeroasele sisteme electronice din dotarea standard previn patinarea si mentin masina pe traiectoria optima. Totusi, daca se insista, cu ESP-ul decuplat masiva limuzina poate executa usor derapaje controlate. Ca un drivers car, W12 ofera o serie de detalii ce te fac sa abandonezi locurile individuale din spate.
Concret, volan in trei brate (chiar daca cu exterior din lemn), cadrane infundate cu rame cromate si transmisie secventiala Tiptronic cu padele la volan.
n modul automat (D), modelul schimba lin si rapid treptele.
n poarta secventiala, am remarcat o oarecare intarziere intre apasarea padelelor si schimbarea efectiva a vitezei. Exista insa si o cale de mijloc: un condus sportiv in modul automat, marcat la baza levierului prin litera S.
Confortabil si luxos
Cum ramane cu interiorul Optional, manerele portierelor pot primi senzori de recunoastere a proprietarului. Cu sau fara acestia, patrunzi in habitaclu. Si te instalezi comod in spatele volanului cu trei brate.
n functie de starea de spirit, poti regla suspensiile masinii, fiind disponibile patru setari: Dynamic, Automatic, Lift si Comfort, pentru o rulare lina.
ntr-un A8 W12, nu doar soferul are parte de actiune.
Pasagerii din spate dispun de propriile fotolii. Iar pentru a nu fi mai prejos, si acestea sunt dotate cu comenzi pentru masaj. Daca ai pierdut premiera de la cinema, monitoarele integrate in tetiere si sistemul DVD te fac sa uiti acest lucru. Si tot in spate regasim comenzi individuale pentru climatizare, respectiv cotiera multifunctionala. Pretul nu reprezinta un criteriu decisiv in acest segment, insa amintim ca modelul standard pleaca de la 94.146 euro CIP.

Sursa: AutoShow