Proffesional Ass-kissing
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Linguseala la rang de arta este intotdeauna unul dintre punctele strategice ale unui viitor stralucit. Degeaba esti toba de carte sau ai idei geniale, degeaba stai peste program si mai vii si sambata la munca daca nu esti in stare sa apreciezi o idee atat de desteapta incat doar el, seful tau, ar putea sa o aiba.ᅡ
Asa cum ai grija sa-ti dai pantofii cu crema in fiecare zi ca sa dea bine si tii la imaginea ta, un pas gresit in relatia cu seful si luni, ani de munca s-au irosit zadarnic. O persoana care tine la modul in care este perceput de ceilalti nu poate neglija un loc atat de important precum locul de munca si o persoana atat de importanta precum seful.
Ce este linguseala la nivel de arta Este o stiinta a bunului simt: inseamna sa stii ce anume sa observi si cum sa reactionezi. Este un element de inteligenta emotionala. A remarca cat de bine ii sta sefului o anumita costumatie sau a aprecia o gluma facuta de acesta la adevarata ei valoare, a impartasi viziunea acestuia si a vedea in el un vizionar, te va transforma dintr-un simplu angajat intr-un element de confort psihic pentru seful tau.
Va cauta sa te aiba mereu in preajma, atata timp cat consideratiile tale sunt pertinente si linguseala ta e la nivel de arta, te va cauta mereu cu aliat pentru simplul motiv ca va avea impresia ca ideile lui sunt impartasite si de alti oameni, iti va povestii lucruri in ideea ca doar la tine va gasi intelegere. Astfel seful tau iti va deveni o carte deschisa.
Incet, incet, dintr-un simplu angajat, esti acel angajat care stie cele mai multe dedesubturi, care e cel mai bine informat si din acest punct de vedere are cele mai multe oportunitati. Dintr-un bun ascultator, odata ajuns la acest nivel, te poti transforma lesne intr-un foarte bun sfatuitor. Observatiile tale niciodata nu vor trece neobservate de sef, mai ales in ceea ce priveste aspectele subiective in care elementul emotional joaca un rol primordial.
Relatia de serviciu se va transforma intr-una personala, de incredere si prietenie: iesit la masa si alte elemente care te vor diferentia categoric de ceilalti colegi, oferindu-ti un statut, respect si autoritate in randul acestora.
Avantajele tale vor fi proportionale cu inteligenta si abilitatile tale profesionale: poti sa intarzii la serviciu, sa iti iei zile libere, sa iti negociezi mai usor salariul, sa fii racit mai multe zile pe an decat restul angajatilor, etc.
Totul depinde numai de tine si de cat de bine iti citesti seful. O vorba buna nu te costa nimic, in schimb iti poate aduce extrem de multe avantaje.
Mihai Popescu, Editor Askmen.ro
Noutati