Importanta capitalului uman
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Resursa umana reprezinta o resursa speciala, de activitatea careia depind toate celelalte elemente implicate in procesul productiei, cercetarii, chiar si tehnologic.
Succesul companiei tine de capacitatea atragerii celor mai performanti angajati in domeniul in care compania isi desfasoara activitatea. Pentru bunul mers al lucrurilor, trebuie sa existe o balanta intre ceea ce ofera compania si ceea ce poate oferi angajatul. Intre cele doua entitati trebuie sa existe complementaritate, astfel incat sa nu apara contradictii intre interesele angajatului si interesele companiei. In definitiv, angajatul este cea mai importanta resursa din cadrul unei companii.Va intrebati oare de ce m-am oprit asupra capitalului uman atras intr-o companie, de ce consider eu ca sunt cea mai importanta resursa, de ce trebuie sa ne canalizam eforturile pentru a ne satisface angajatii, de ce sunt angajatii mai importanti decat clientii - care in definitiv sunt cei care ne aduc profit.
Angajatii sunt cei raspunzatori de bunul mers al companiei, de realizarea produsului finit, respectiv al serviciului prestat, ei sunt cei care interactioneaza cu clientul, cei care mentin relatia cu furnizorii, in definitiv, ei sunt imaginea companiei noastre in fata partenerilor de afaceri si a clientilor. Pentru a avea rezultatele asteptate, fiecare manager trebuie sa fie constient ca trebuie sa isi motiveze angajatii atat financiar cat si non-financiar. De ce e atat de necesar sa ne motivam angajatii Motivand angajatii, acestia vor munci mai mult, mai eficient, intr-un mediu placut, toate acestea ducand la cresterea productivitatii firmei, la o calitate superioara a produselor/serviciilor companiei.
Multi manageri au inteles faptul ca nu este nevoie doar de o motivare financiara a angajatilor, de multe ori angajatii apreciaza si o simpla recunoastere a meritelor nu doar din partea managerilor ci si din partea colegilor. Motivarea angajatilor este benefica nu doar pentru angajati, ci si pentru companie, deoarece isi va forma astfel o echipa care isi cunoaste valorile, potentialul, si care e capabila sa duca la bun sfarsit o sarcina data. Pentru a mentine angajatii valorosi, managerul trebuie sa devina constient de cateva mici dorinte ale acestora: - perfectionare continua; - feed-back-uri pozitive din partea angajatorului; - indrumare pentru a creste performanta; - respectarea timpului necesar pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu; - recunoasterea meritelor; - drept la replica; - respect; - mediu de lucru placut. - responsabilitate in ducerea la bun sfarsit a unor task-uri.
Noutati