Ia-ti clientii si pleaca!
7/7731
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00


Toti cei care au afaceri investesc foarte mult in customer service deoarece fara clienti nu ar mai exista nicio afacere. Asadar, daca te-ai hotarat sa pleci de la firma la care lucrezi pentru a te alatura concurentei sau pentru a incepe o afacere pe cont propriu, ai nevoie de clienti.

Este etic sa pleci de la o companie cu tot cu clientii pe care ii ai si care au incredere in tine Iata ce ar trebui sa retineti legat de acest aspect.

Probleme legale
Nu sabotati si nu luati nicio informatie de la compania de la care plecati, mai ales daca acea informatie va strica relatia ce exista deja cu un client sau mai multi. Legea nu permite unui angajat sa plece din cadrul unei companii avand informatii vitale despre aceasta, sau impreuna cu oameni importanti din clientela.

Este foarte posibil ca angajatorul sa va fi pus sa semnati asa ceva cand v-ati angajat sau in timpul in care ati lucrat acolo. Organizatia poate astfel sa va dea in judecata si sa aveti mari probleme. Repercursiunile pot fi de natura materiala, dar veti pierde si timp si credibilitate.

Nu treceti cu vederea diferite manuale, cd-uri sau alte proprietati ale companiei care va fac munca mai usoara. Cand iti faci un portofoliu de clienti nu uita niciodata sa te asiguri ca nu detii nicio informatie confidentiala si mai ales ca nu o folosesti. Tineti minte: chiar daca dumneavoastra ati adus acei clienti in cadrul companiei.

Cum comunici vestea clientilor tai
Este important sa afle clientii tai ca vei lucra pentru concurenta celor la care lucrezi acum, sau ca te vei lansa tu pe piata, dar trebuie sa il lasi pe seful tau sa ii anunte. Daca ai ajuns sa fii prieten cu unii clienti, este ok sa le transmiti informatia, dar ai grija sa para ceva natural, ca si cum ai fi uitat ca inca nu trebuie sa spui.

Este treaba sefului tau sa le scrie clientilor pentru a-i anunta ca tu nu vei mai continua in cadrul companiei. Daca insa vrei sa informezi chiar tu clientii, spune-le cat vei mai ramane la compania respective, dar asigura-i ca vei avea grija personal ca cine preia jobul tau sa stie totul despre ei si despre interesele lor. Asta il va asigura pe client ca nu este nicio problema ca tu vei pleca si ca el va colabora foarte bine in continuare cu acea companie.

Cand sa-ti suni clientii
Clientii pot fi niste aliati de incredere si este foarte bine sa ai mereu feedback, sugestii, sfaturi sau recomandari de la ei.

Cand cauti idei suna-ti clientii - discutand cu ei, in mod cert se vor ivi idei si este bine sa stiti cam care sunt asteptarile. Sugestiile lor pot reprezenta cheia succesului pentru tine.

Suna-i si cere-le sa-ti spuna cum vad ei in perspective produsul companiei dumneavoastra si succesul acestuia. Daca esti pe cale sa lansezi un nou produs sau serviciu, este bine sa suni si clientii si sa afli parerea lor.

Da genul de telefoane de "Multumesc" si mentine in permanenta legatura cu cei care practic iti asigura continuitatea si succesul. Foarte important este sat ii minte aniversarile clientilor tai sis a stii cum sa dai un telefon sau cum sa trimiti un cadou surpriza pentru acestia. Clientii tai vor fi multumiti de aceste telefoane si altfel va decurge relatia cu ei in continuare.

Clientii sunt cruciali

Retineti ca rolul clientului este esential pentru succesul tau, dar si al companiei pentru care lucrezi, dar si ca poate insemna sfarsitul oricarui business. Asadar, investiti in a va consolida relatiile cu cei care va sunt sau va pot fi clienti.

Mihai Popescu, editor Askmen.ro