Dezvolta-ti inteligenta emotionala
7/7759
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
`Cunoaste-te pe tine insuti`. Desi departe de a fi contemporan, Socrate a avut mare dreptate cu acest dicton. Este foarte important atat pentru viata, cat si pentru dezvoltarea si ascensiunea profesionala sa ne cunoastem cat mai bine pe noi.

Indiferent de ceea ce se aude prin targ, cercetatorii incearca sa demonstreze ca inteligenta emotionala, caci despre ea este vorba, este mult mai relevanta in cariera unei persoane decat coeficientul de inteligenta sau abilitatile tehnice.

Modul in care interactioanam cu ceilalti si percepem anumite situatii sunt determinante in stabilirea trairilor si comportamentului nostru.

Intelegerea mai buna a emotiilor proprii, gestionarea eficienta a acestora, dezvoltarea armonioasa a imaginii personale, perceperea mai buna a celor din jur si incercarea crearii unor relatii pozitive cu acestia sunt toate elemente ce conteaza in dezvoltarea inteligentei emotionale.

Pentru ca o persoana sa poate sa-si dezvolte aceasta abilitate trebuie sa incerce sa tina cont mai mult de propriile emotii si reactii, sa incerce sa le simta si sa perceapa `mesajul `acestora.

Este foarte important un autocontrol in gestionarea emotiilor astfel incat reactiile tale viitoare sa fie oarecum `previzibile`.

In cazul in care o persoana reuseste sa indeplineasca toate aceste lucruri, beneficiile pe termen lung ale unei inteligente emotionale bine puse la punct duc la cresterea performantelor profesionale.

De asemenea, capacitatea de inovatie va fi mai marita, increderea in sine si in competentele proprii va creste, managementul va fi mai eficient, iar munca in echipa va deveni mult mai eficace.

Inteligenta emotionala, presupune, in primul rand, o comunicare interioara eficienta, o intelegere mai buna a propriilor sentimente si trairi. Astfel, vei fi capabil sa intelegi cine esti cu adevarat si ceea ce simti.

In acest sens trebuie sa incepi sa folosesti cat mai multe fraze care sa contina `eu cred`. Acesta trebuie sa fie mult mai frecvent in vorbirea ta, decat `sunt nevoit sa`, `nu am alte solutii`, `e tot ceea ce pot`.

Pentru a-i intelege mai bine pe cei cu care lucrezi si pentru ca modul de comunicare dintre voi sa fie avantajos de ambele parti, incearca sa-i intrebi si pe ei despre ceea ce cred in legatura cu un anumit subiect.

In plus, acest lucru iti poate acorda o viziune noua asupra unui subiect, iar decizia pe care o vei lua ulterior va fi dintr-o alta perspectiva.

Andrei Georgescu, AskMen.ro