Cum sa fii vanat de HeadHunteri
7/7665
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Head-hunting-ul este un proces de cooptare a angajatilor doriti intr-o corporatie anume - spun corporatie, deoarece la inceputurile sale, head-hunting-ul era utilizat cu precadere de marile corporatii din tarile dezvoltate, acest proces luand un avand si spre tarile Est-Europene, chiar si in companiile mai mici, care au inteles ca e nevoie de angajati performanti, astfel ca isi permit sa investeasca mai mult in procesul de recrutare.

Head-hunting-ul nu este un simplu proces de recrutare, care implica crearea ofertei de munca, selectia CV-urilor venite, programarea candidatilor care corespund cerintelor la un prim interviu si angajarea candidatului potrivit. Head-hunting-ul, este folosit de regula pentru pozitiile de middle management sau top management.

Managerul unei companii se adreseaza unei agentii specializate in head-hunting, ii face o lista cu angajatii de la firmele concurente, despre care stiu ca sunt foarte buni in domeniul lor, spunandu-i head-hunter-ului ca pe unul dintre aceia ii doreste in compania sa, platind astfel un comision agentiei de head-hunting.

Pentru ca head-hunterii sa aiba succes in aceasta `vanatoare de capete`, oferta salariala a companiei care doreste candidatii respectivi, trebuie sa fie cu cel putin 20% mai mare decat ceea ce are omul respectiv in prezent.

Cum ajungi in vizorul head-hunterilor:
-Lucrezi la o firma concurenta celei pentru care acesta vaneaza;

-Esti unul dintre cei mai buni din breasla, astfel ca ai fost vizat de catre concurenta;

-Ai avut rezultate remarcabile pe plan profesional, ceea ce te recomanda ca unul dintre cei mai ravniti specialisti din sectorul in care activezi;

-Compania concurenta a studiat profilul tau, inclusiv modul tau de lucru, considerand ca te potrivesti foarte bine tiparului cerut de acestia;

Procesul de `vanatoarea de capete` nu este unul simplu, si nu se desfasoara pe o perioada relativ scurta de timp. Acest proces implica mult efort si multa implicare din partea agentiei de head-hunting, care trebuie sa adune informatii despre persoanele vizate, head-hunter-ul sa aiba o foarte mare putere de persuasiune, sa posede abilitati de comunicare, sa fie diplomat si inarmat cu foarte multa rabdare, dar nu trebuie sa piarda din vedere scopul sau.

Acest proces in care candidatul vizat trebuie convins sa isi lase postul detinut in prezent, in favoarea noii oferte, se desfasoara de regula intr-un ambient placut, linistit, departe de ochii lumii, la o cafenea eleganta, cu clientela distinsa.

Ce trebuie sa stii atunci cand negociezi cu un head-hunter:
-Daca ai fost contactat de un Headhunter inseamna ca organizatia pentru care acesta lucreaza ar face orice sa te aiba alaturi de ei in drumul spre dezvoltare. Astfel Asul din Maneca este la tine, astfel ca poti sa iti negociezi un pachet salarial atractiv si care sa vina in intampinarea nevoilor tale.

-Pentru Headhunter un `NU` spus astazi poate deveni `DA` intr-un viitor foarte apropiat, astfel ca trebuie sa cantaresti foarte bine criteriile care te vor determina sa spui DA sau NU.

- Headhunterii sunt inarmati cu foarte multa rabdare, astfel ca si TU trebuie sa fii inarmat la fel de bine cu foarte multa rabdare pentru a rezista presiunilor acestora.

Cantareste foarte bine inainte de a lua decizia, deoarece firma care te vrea cu siguranta va fi dispusa sa iti ofere un pachet salarial peste ceea ce ai tu in prezent.

Pana data viitoare, va doresc lecturare placuta si succes in cariera!