askmen.ro  »  Hobby  »  Bussines  »  Cum sa fii eficient la job (I)

Cum sa fii eficient la job (I)

2/23575
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Pare extrem de simplu, dar surpriza, in realitate nu e chiar asa. Sa luam drept exemplu o zi obisnuita la job.
Cat exact te concentrezi pe atributiile tale si cat pe raspunsuri la emailuri neimportante, discutii pe messenger cu prieteni care se plictisesc, iti verifici profilul de Facebook sau pur si simplu navighezi dintr-un filmulet amuzant in altul

Sa iti mai aduc aminte si de discutiile de la tigari, din fata dozatorului de apa sau de la masa Nu iti spune nimeni sa nu flirtezi cu colegele sau sa nu mai vorbesti la telefon, insa, daca le pui cap la cap, se aduna.
O lista cu cateva idei care te-ar putea ajuta sa devii mai eficient ar arata cam asa:

Dormi mai mult noaptea

Nu esti fresh dimineata Diminetile sunt pentru somn. Nimeni nu este. Din pacate insa trebuie sa ajungi la job si sa iti pontezi prezenta.
Incearca sa te culci mai devreme pentru a da timp organismului sa se refaca.

Fa-ti o lista cu ce ai de facut

Acum ca stii exact pasii pe care ii ai de urmarit, iti poate fi mai usor sa nu te abati. Taie de pe lista lucrurile pe care le-ai terminat.
Nu iti face un program care sa nu includa pauze. Te ajuta sa te relaxezi cateva minute intre task-uri.

Nu iti verifica mailul personal in prima parte a zilei

Mesajele amuzante si videoclipurile traznite iti pot rapi foarte usor concentrarea si iti pot reduce cheful de a mai munci.
Este valabil acelasi lucru si pentru retelele sociale si messenger. Invinge-ti curiozitatea de a mai vedea ce fac prietenii sau cine ce a mai share-uit. Nu uita sa iti setezi statusul ca "busy" sau "away". Nu toata lumea il va respecta, insa indeparteaza o mare parte din potentialii parteneri in pierderea de vreme.

Asculta muzica relaxanta

Daca iti place sa asculti muzica preferata in timp ce lucrezi, foloseste niste casti pentru interiorul urechilor. Nu poti obliga colegii sa asculte aceeasi muzica. Ar fi bine insa sa alegi stiluri de muzica cat mai melodioase sau calem, pentru a nu interactiona cu capacitatea de a te concentra.
Daca nu esti genul care poate suporta muzica in timp ce lucreaza, ai putea folosi totusi castile. Te vor ajuta sa nu mai auzi asa de pronuntat galagia de fond. Birourile comune, mai ales cele aflate in spatiile deschise, sunt destul de zgomotoase.