Cum iti alegi sediul firmei?
7/7747
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Tinerii intreprinzatori pot sa beneficieze de cursuri de pregatire antreprenoriala si de finantare pentru inceperea propriei afaceri, prin intermediul unui program recent aprobat de guvern. Proiectul se va desfasura incepand cu luna ianuarie anul viitor, in prima parte a programului, tinerii vor participa la o serie de cursuri de pregatire antreprenoriala necesare inceperii si dezvoltarii unei afaceri: management, marketing, contabilitate, eleborare si implementare de planuri de afaceri, etc. Cursurile se vor desfasura pe parcursul unei luni de zile si vor fi organizate de Agentia Nationala a intreprinderilor Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) in Bucuresti si in alte sase orase din tara (Brasov, Cluj, Constanta, Craiova, lasi si Timisoara).ᅡ

Sesiunile de instruire vor fi realizate in colaborare cu camerele de comert locale, institutiile de invatamant superior, firme de consultanta si administratia locala, in partea a doua a programului, participantii la cursurile de instruire antreprenoriala vor incheia stagiul de pregatire prin elaborarea unui plan de afaceri care vizeaza un proiect de afaceri propriu. Cele mai valoroase 100 de proiecte, stabilite in urma evaluarii, vor beneficia de microcredite in echivalent de cel mult 10.000 de euro. Creditele sunt derulate de BCR si Raiffeisen Bank, prin intermediul programului de microcredite finantat de Fondul European de Investitii. La program pot participa tineri absolventi de liceu cu varsta intre 18 si 34 de ani inclusiv. Selectia participantilor va avea loc la nivelul centrelor regionale de desfasurare a programului, in urma unor mini-interviuri in care candidatii isi vor expune ideile de afaceri.

Exista mai multe coordonate care trebuie luate in calcul inainte de inchirierea unui birou: bugetul disponibil, suprafata spatiului inchiriat, locatia, timpul cautarii. Unii proprietari sunt dispusi sa negocieze valoarea chiriei in schimbul unor facilitati de plata (achitarea trimestriala a chiriei sau un avans mai mare), inainte de a incepe cautarea trebuie sa faceti o estimare a suprafetei necesare si a numarului de incaperi de care aveti nevoie, in functie de departamentele companiei. De asemenea, trebuie stiut de la inceput daca activitatea firmei este conditionata de amplasarea intr-o anumita zona sau daca a-veti nevoie de un anumit standard, dotari speciale sau finisaje deosebite, in cazul in care dispuneti de o perioada mai lunga pentru cautarea unui birou puteti lua in calcul si ofertele aflate in stadiul de proiect sau cele care vor fi disponibile in cateva luni.

Oferta de spatii de birouri pentru IMM poate fi impartita in trei categorii: spatii in cladiri de birouri, spatii in vile si apartamente in vile, spatii in blocuri, inchirierea unui birou de clasa A aduce atat un castig la nivel de imagine, cat si o vizibilitate sporita a companiei si un grad de confort mai ridicat.

"IMM-urile aflate in primii ani de activitate aleg in general un spatiu de birou clasa C sau vila, unde chiriile se situeaza intre 7-11 euro/dolari mp, si care ofera spatii functionale, cu suprafete flexibile la inchiriere (intre 100-1.000 mp), situate in zone centrale si semicentrale. Vilele si apartamentele in vila cu o chirie de 7- 15 euro/dolari/mp sunt o solutie preferata in special de companiile care au nevoie de 100-400 mp. Avantajele unui astfel de sediu sunt locurile de parcare disponibile si costurile mici de intretinere. Si spatiile de o calitate inalta, cu chirii intre 15-19 dolari/euro/ mp sunt vizate de anumite companii medii, acestea orientandu-se catre suprafete relativ restranse, intre 150-300 mp, destul de greu de gasit in centre de afaceri mari, concentrate in general pe inchirierea de suprafete largi", explica Mirela Manea, director de marketing la agentia imobiliara Esop.



Pentru companiile cu bugete mici de inchiriere, spatiile de birouri in blocuri reprezinta o solutie de compromis. Costurile mari la intretinere, problemele cu administratiile de locatari, lipsa spatiilor de parcare, sunt doar cateva din neajunsurile unui birou intr-un bloc de locuinte. Oferta de spatii de birouri din aceasta categorie este foarte generoasa, depasind cu mult cererea, iar preturile variaza intre 3 si 6 dolari mp.

"Exista numeroase imobile, cele datand din perioada interbelica, cu o mare fragmentare a spatiului si multiple cai de acces. Acest dezavantaj este insa diminuat prin faptul ca Ia renovarea cladirilor se are in vedere din ce in ce mai mult spatiilor si linearizarea accesului, in cladirile de birouri, majoritatea spatiilor sunt de tip open, deci nu sunt dificultati in termeni de functionalitate", adauga Mirela Manea.

In general, marii developeri asigura o partitionare standard a spatiilor, iar in cazul in care chiriasul doreste folosirea unor materiale deosebite se negpciaza suma pe care fiecare o suporta, in celelalte situatii, cel mai adesea, aceste cheltuieli de partitionare cad in sarcina chiriasului.

De multe ori, realizarea unei retele PC este lasata in sarcina clientului, iar costul estimativ al acesteia variaza intre 5 si 10 euro/dolari/mp. in spatiile din cladirile de birouri, reteaua este realizata in mare parte, fiind necesare doar mici schimbari, in ceea ce priveste conexiunea la Internet, in birourile de clasa A si B, aceasta se face prin fibra optica.

Imaginea conteaza

In strainatate saloanele de cosmetica si coafura sunt o adevarata industrie, incepand de la produse, accesorii, mobilier si pana la academii de pregatire, in Romania tendintele in domeniu abia se formeaza. Lucian Miess, un antreprenor roman, a lansat pe piata Gett"s Color Bar, un concept unic de beauty salon, care iese din tiparele clasice.

Afacerea a inceput in 1996 cu un simplu coafor intr-un apartament de bloc din Bucuresti. Odata cu acesta, firma Ingo Trade Int"l, condusa de Lucian Miess, a inaugurat si primul salon Gett"s Hair Studio. Chiar daca Ingo Trade se afla pe piata cu brand-ul Gett"s de numai sapte ani, anul trecut s-a clasat pe locul 6 in topul realizat de Registrul Comertului, la categoria prestatori de servicii.

"M-am hotarat sa lansez aceasta afacere dupa ce in anul 1996 am participat in strainatate la un eveniment important din lumea modei, in care producatori, academii de coafura, stilisti, prezentau ultimele tendinte. Acolo mi-am dat seama de potentialul acestei piete iar astazi suntem prima companie autohtona care ofera franciza in acest domeniu", povesteste Lucian Miess.

Intre timp, numarul saloanelor Gett"s a ajuns la sase, compania inaugurand luna trecuta un nou tip de beauty salon, cu un concept unic pe piata, Gett"s Color Bar. "Este vorba de doua brand-uri separate. Hair

Studio ne-a dat putere si confirmare iar Color Bar a venit ca o necesitate in cadrul aceluiasi brand. Este accesibil unei categorii mult mai mari de persoane si aici se pune accentul pe creativitate, atitudine si individualizare", adauga Lucian.

Color Bar este un creator de imagine unde stilistul lucreaza impreuna cu un tehnician pentru obtinerea unei imagini unice. Aceasta este intregita in partea de accesorii a salonului, unde, cu ajutorul unui aparat special, este aleasa perechea de ochelari de soare potrivita, in Color Bar clientii nu mai trebuie sa isi astepte randul pe un simplu scaun din hol, ci savurand un cocktail in fashion cafe.

Daca segmentul tintit de Color Bar este reprezentat in special de tinerele femei, fiecare din saloanele Hair Studio are propriul sau public tinta. Unul din saloane se adreseaza persoanelor care vor intimitate, si de aceea este amplasat intr-o vila, departe de ochii lumii.

Clientii centrului din Marriot sunt oameni de afaceri, care nu isi permit modificari mari ale aspectului si prefera un stil clasic, in timp ce al treilea Gett"s Hair Studio, amplasat in hotelul laki din Mamaia, reprezinta prima franciza a Ingo Trade.

in fiecare din cele sase centre de frumusete ale companiei s-au investit in jur de 100.000 de dolari pentru amenajare, logistica si dezvoltarea brand-ului. Acum, saloanele deservesc 30.000 de clienti pe an iar numarul de angajati se ridica la 100, din care 30 numai in Color Bar. Avantajul unui brand puternic a atras dupa sine si resurse financiare importante.

"In Color Bar nu suntem singurii investitori, fashion cafe-ul este gestionat de o firma de catering sprijinita de un fond de investitii norvegian, partea de accesorii (ochelarii de soare) apartine unui alt partener, iar noi ne ocupam de salonul de cosmetica si coafura", spune general managerul Ingo Trade.

Fiecare salon are o baza de date proprie care gestioneaza toate informatiile legate de marketing si clienti, in curand, toate informatiile urmand a fi reunite intr-o singura baza de date online.

Una din sursele de stres in acest domeniu este fluctuatia permanenta a personalului, pentru ca toti cei care capata experienta vor sa isi deschida inevitabil propriul salon.

"Concurenta este reprezentata in mare parte de fostii nostri angajati care s-au decis sa isi lanseze o afacere pe cont propriu. Pe acest segment de piata, cererea de personal specializat este mai mare decat numarul de oameni disponibili, iar multi dintre cei care incep singuri o afacere sunt nevoiti sa renunte pentru ca nu pot face fata din punct de vedere managerial", adauga Lucian Miess.

Chiar daca piata autohtona nu este inca pregatita pentru un concept nou cum este Color Bar, directorul companiei estimeaza ca in aproximativ trei ani se va realiza o sedimentare pe acest segment iar oamenii vor incepe sa isi dea seama ca nu este vorba de preturi prohibitive si vor merge in saloanele de fumusete nu din necesitate, ci pentru un altfel de stil de viata.

AVANTAJE
Renumele brand-ului a atras resurse financiare si parteneri importanti
Dezvoltarea in exclusivitate a unui concept unic pe piata
Este singura franciza romaneasca in domeniu
PROVOCARI

Impunerea unui concept nou pe o piata nepregatita
Crearea unei imagini puternice in domeniu
Adaptarea la segmente tinta diferite pentru fiecare salon

Mihai Popescu, Editor Askmen.ro