Comunicarea, cheia succesului
7/7669
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Secretele marilor afaceri se reduc la mai mult decat un plan de marketing pe o foaie de hartie, in special daca la baza afacerii sta un colectiv de oameni, angajati pentru acelasi scop. Lipsa comunicarii este un deficit care trebuie corectat. In lipsa ei, nu exista feedback-ul ideilor de dezvoltare. Solutiile exista: discutiile intre angajati si angajatori, programe de teambuilding, si nu numai.

Toata ideea de a comunica este de a transmite mesajul tau celor din jur intr-un mod clar, nu ambiguu. De asemenea, termenul de comunicare se refera la mijlocul prin care reusesti sa primesti informatia care iti este transmisa, cat mai putin distorsionata.

Aceasta actiune implica ambele parti, atat pe cel care trimite mesajul, cat si pe cel care il primeste. E posibil ca de multe ori mesajul sa fie primit cu erori , daca nu chiar inteles cu totul gresit de catre receptor. Iar cand acest lucru se intampla, exista riscul sa apara grave confuzii, timp pierdut sau afaceri pierdute.

In concluzie, comunicarea este un success atunci cand atat receptorul, cat si emitatorul inteleg in acelasi mod cantitatea de informatie, ca rezultat al comunicarii.

Primul pas in calea comunicarii corecte, este sa iti pui in ordine ideile si gandurile. De multe, datorita emotiilor, ajungi sa comunici lucruri care nu reprezinta ceea ce tu crezi cu adevarat, ceea ce poate crea confuzie, atat pentru tine, cat si pentru interlocutor.

Recent, analistii au subliniat faptul ca in companiile care detin mai mult de 50.000 de angajati, talentul de a comunica este prima calitate cautata atunci cand vine vorba de angajarea unei persoane. Studiul, condus de Universitatea din Pittsburg - Business School, a relevat faptul ca talentul comunicarii, la care se adauga prima impresie la interviu si prezentarea orala a viitorul angajat, sunt definitorii pentru includerea lui in firma.

Cum comunici corect

Comunicarea se realizeaza printr-un mesaj, transmis de un emitator, care tranziteaza un anumit canal. Mesajul ajunge sa fie decodificat si primit de catre receptor.

Emitatorul trebuie sa ai aiba foarte clar in minte mesajul pe care doreste sa il transmita si ceea ce vrea sa rezulte in urma transmiterii mesajului. Canalul prin care este trimis mesajul poate fi o scrisoare, un email, un apel telefonic, o intalnire fata - in - fata cu receptorul, dar nu numai.

Ceea ce este foarte important de retinut este ca receptorul nu se incadreaza intr-o tipologie anume permanent. El se schimba in functie de nevoi, de unde si nevoia de a jongla cu codul in care este trimis mesajul.

Ceea ce este de asteptat sa se intample este sa primesti un feedback. El va confirma ca mesajul tau a fost receptionat cu succes, ca nu exista nelamuriri.