Ce greseli sa eviti cand te angajezi prima data
7/7628
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
Cu toate ca ai reusit sa te angajezi intr-un loc bun, indiferent de situatia economica precara a tarii, adevaratul greu abia acum incepe. Ca sa reusesti cat mai multe in noua ta cariera, incearca sa eviti urmatoarele greseli fatale.

1.Nerabdarea

Vrei sa fii remarcat inca din prima zi de munca si incerci sa contribui cat mai mult. Acesta este un pas periculos, deoarece colegii pot interpreta fie ca ai initiativa, fie ca esti obraznic.

¬Primul lucru pe care l-as sugera este sa nu intrati in bataia focului si sa nu va puneti amprenta imediat¬, spune Alexandra Levit, autoarea cartii ¬They Don't Teach Corporate in College¬. ¬Acordati atentie intai oamenilor care vin cu idei si mecanismului dupa care merg lucrurile¬.

Dupa ce realizezi cum merge treaba, spune-i sefului ideile tale pentru imbunatatirea proiectului si cere un feedback.

2.Rabdarea in exces

Exact cum nu ar trebui sa apari la prima ta sedinta cu o lista de sugestii, in acelasi timp nu ar trebui sa astepti la birou dupa o luna de la angajare, ca noii colegi sa vina la tine sa te cunoasca¬. Cel mai bine este sa-ti cunosti colegii inca din primele zile si sa vorbesti cu ei despre job-ul fiecaruia. ¬Nu avea o atitudine negativa doar pentru ca oamenii nu-ti dau atentie initial¬, spunea Levit.

3.Folosesti tehnologia in scopuri proprii

Daca este in regula sa dai mesaje in timpul unei sedinte sau sa postezi pe Facebook de la birou, tine doar de politica companiei. Levit spunea ca este bine sa vezi ce face restul lumii. Folosesc colegii e-mail-ul sau YM Este normal sa folosesti laptop-ul in timpul unei sedinte Sau sa asculti la iPod cand esti la birou ¬Fiecare loc de munca este diferit¬.

4. Impresie proasta

De la haine pana la strangerea de mana, oamenii isi formeaza opinii premature. ¬Este foarte important sa va purtati cu atentie in momentul in care intalniti persoane noi¬, avertiza Levit.

Fa un efort special si incearca sa iti amintesti numele oamenilor si cate ceva despre ei. Nu iti lua o pauza de masa de doua ore, chiar daca nu ai prea mult de munca inca. La sfarsitul programului, nu ar trebui sa iesi niciodata primul sau ultimul din birou.

5.Nu iti intelegi seful

Poate managerul tau nu comunica in acelasi stil cum o faci tu, dar este important sa te potrivesti cu preferintele lui. Jacob recomanda ca fiecare ar trebui sa realizeze cu timpul cum sa-si abordeze seful. ¬Cum i-ar placea sa primeasca informatia Si cat de des¬.

6.Nu apreciezi jobul

Poate job-ul tau nu este cel mai tare si cel mai bun din lume, dar il poti privi ca pe o oportunitate de a progresa, de a acumula experienta in domeniu si de a consolida relatiile cu diferite persoane.
¬S-ar putea sa iti convina sa ai inca liniste si timp pentru a invata cat mai multe, pentru ca acel timp mai liber nu il vei avea mereu¬.