askmen.ro  »  Hobby  »  Bussines  »  Asigura-te de reusita unui proiect (II)

Asigura-te de reusita unui proiect (II)

2/23556
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00
In situatia in care manageriezi o echipa si obiectivul este sa duci la capat un proiect foarte important, trebuie sa intelegi exact ce se urmareste, care este felul in care trebuie rezolvata situatia si ce pot oferi membrii echipei tale in materie de competente.

Partea I a articolului poate fi gasita aici:

In domeniul relatiilor cu clientii nu exista probleme, ci doar situatii care trebuie rezolvate, iar fiecare situatie are cel putin doua solutii, chiar daca una dintre ele pare inacceptabila: traiesti sau mori.

Daca vrei sa traiesti inseamna ca ai ales. Daca reusesti sa transmiti echipei tale aceeasi vizune cu cea pe care o ai si tu, intotdeauna membrii echipei tale se vor putea concentra pe ceea ce este de facut si este important, nu pe alte lucruri nerelevante pentru proiect. Ei vor veni intotdeauna cu idei pentru rezolvarea situatiilor in care se gasesc si vor cauta solutiile ideale pentru problemele intalnite.

Modul de comunicare trebuie adaptat astfel incat sa raspunda cerintelor tuturor celor implicati in proiect. Este important ca stimulii pe care ii transmitem sa primeasca un raspuns trecut prin filtrul gandirii si nu o reactie de genul "nu vreau, nu pot".

Uneori varsta, temperamentul, experientele anterioare pot constitui bariere atat in comunicare, cat si in solutionarea diverselor situatii in care ne gasim. De aceea, este foarte important sa ne adaptam stilul de comunicare in functie de persoana care se gaseste in fata noastra, sa fim asertivi, sa demonstram dorinta de a fi flexibili si de a gasi solutii benefice la situatii provocatoare. Cu precadere in situatiile de criza exista tendinta de a avea reactii la diversii stimuli pe care-i primim: (presiunea timpului, nervozitate, nerabdare s.a.) si de a avea mai putine raspunsuri.

In acele momente, este necesar sa fi invatat sa ne stapanim emotiile cu tact, atat ale noastre, cat si pe cele ale membrilor echipei. Acest lucru presupune sa discutam deschis despre situatia creata, sa o analizam, sa solicitam suportul tuturor membrilor pentru gasirea de solutii dar, totodata, sa avem grija la modul in care o facem.