10 sfaturi pentru a nu te plictisi la job
7/7742
calendar_month 13 Aug 2015, 00:00


Ati acceptat un job nou si deja si sunteti plictisit Indiferent ca este primul dumneavoastra job sau o schimbare de job, ati acceptat si acum va simtiti plictisit si ingradit. Task-urile se aseamana, se repeta si devin obositoare.ᅡ

Totusi, inainte de a va inainta demisia, ganditi-va unde sunteti si unde vreti sa fiti. Fiti deschisi si dati o sansa acestui job. Sunt foarte multe lucruri pe care puteti sa le faceti zilnic si sa cresteti in cariera.
Solutii pe termen scurt
1. Puneti pe hartie task-urile zilnice
Faceti o lista cu ce aveti de facut pana la sfarsitul zilei si taiati-le de pe aceasta lista pe masura ce le efectuati. Timpul va trece mult mai repede si veti avea si o privire de ansamblu asupra activitatii dumneavoastra. Acest lucru va va ajuta si in caz ca cineva se va plange ca nu lucrati la fel de intens ca ceilalti angajati, pentru ca aceasta lista va putea demonstra activitatile pe care le-ati prestat in ziua sau perioada respectiva.
2. Cereti mai mult de lucru
Fiti sincer cu supervisor-ul si cereti mai mult de lucru, eventual activitati care vor implica o mai mare responsabilitate pentru dumneavoastra. Daca biroul dumneavoastra merge pe idea de echipa, veti putea sa faceti schimb de task-uri cu cei care va sunt colegi. Cineva caruia nu-i place sa raspunda la telefoane poate schimba aceste atributii cu un alt coleg. Colegii vostri vor aprecia ajutorul dumneavostra in orice moment... puteti fi sigur de asta.
Daca simtiti ca este nevoie de o persoana care sa faca ceva anume, oferiti-va voluntar. Fiti foarte atent ca nu cumva alt coleg de-al dumneavoastra sa va transfere anumite atributiuni fara acordul sefului dumneavoastra. In mod cert nu vreti sa aveti vreo indatorire de care seful dumneavoastra sa nu stie. Sa comunicati cu seful dumneavoastra este un lucru pozitiv, care va poate adduce mai mult de lucru si, automat, va elimina plictiseala din programul dumneaboastra zilnic.

3. Oferiti-va voluntar pentru task-uri care nu au legatura cu job-ul dumneavostra
Inrolati-va in comitetul social. Cand va trebui sa organizati petrecerea de vacanta, picnicul companiei, sau pensionarea unui angajat, veti putea ramane ocupat. De asemenea, va veti crea relatii si veti fi vazut ca o persoana care se implica, un jucator de echipa, un spirit creative si un lider natural.

4. Adaugati un strop de valoare si importanta task-urilor dumneavoastra
Aratati-i sefului dumneavoastra ca sunteti capabil de asa ceva. Daca descrierea job-ului dumneavoastra spune ca trebuie sa completati si sa trimiteti mai departe un raport financiar, de ce sa nu faceti o analiza complexa, sau de ce sa nu propuneti un alt format, care sa permita mai multe Pentru ca seful dumneavoastra sa creada ca vreti doar sa va laudati, poate ca este mai bine sa faceti acest gen de lucruri fara a spune nimanui, apoi intrebati-l daca va permite sa faceti asa ceva.
Daca el este receptive la sugestia dumneavoastra, asteptati cateva zile si apoi inmanati-i rezultatul muncii dumneavoastra. Acest lucru va permite sa stati linistit, fara a fi considerat o amenintare, unul care stie si face de toate. Sa faceti asa ceva va arata ca o persoana entuziasta, interesata si abila si veti scapa si de starea permanenta de plictiseala.

5. Luati initiativa si incepeti un nou proiect
Nu asteptati ca cineva sa va intrebe ceva, fiti mereu activi. Sugerati crearea unei noi baze de date, oferiti-va sa cautati posibili si interesati clienti, sau oferiti-va sa aranjati materialele publicitare din depozit. Intotdeauna trebuie sa discutati cu persoanele cheie din companie pentru a nu avea parte de surprize, mai ales daca exista in zona de care vreti sa va ocupati si interesele sindicatelor sau ego-urile unora. Scopul dumneavoastra este de a fi vazut ca o persoana oricand dispusa sa munceasca, si nu sa faceti ca alte persoane sa arate rau sau sa cada in ochii sefilor dumneavoastra.



6. Ganditi altfel despre job-ul dumneavoastra
Daca lucrati in camera mail-urilor, ganditi despre dumneavoastra ca fiind o importanta za in tot acest lant al comunicatiilor. Daca lucrarti intr-un call-center, considerati ca aportul dumneavoastra la consacrarea companiei pe piata il aduceti prin satisfacerea tuturor nevoilor clientilor si prin ajutarea acestora. Cand clientii sau colegii incep sa faca remarci positive la adresa ta si a activitatii pe care o desfasori, vei atrage atentia conducerii si vei avea sanse mai mari de a fi promovat.

7. Exploateaza-ti pauzele la maxim
Cand plictiseala pare ca pune gheara pe dumneavoastra, luati o pauza. Duceti-va la masa, sau la o cafea la bufetul companiei sau la restaurantul de peste drum si invitati si cativa colegi sa mearga cu dumneavoastra, daca vor. Chiar daca in timpul unei zile ai mult timp liber, nu cauta alte joburi, nu juca solitaire pe calculator si nu pleca pana la curatatorie sa-ti iei lucrurile pe care le-ai dus deunazi. Folositi-va cu intelepciune timpul pe care il aveti liber, pentru a crea conexiuni si a va imbunatati sansele de avansare.
Strategii pe termen lung
8. Invata cat mai multe despre companie
Profitati de faptul ca sunteti nou in firma si puneti intrebari. Invatati modul in care interactioneaza departamentele. Incercati sa va cunoasteti colegii si incercati sa intelegeti cum functioneaza biroul, politica si procedurile, citind si ascultand cat puteti mai mult.
9. Continuati cu trainingul in fiecare zi
Incercati sa va largiti cunostintele despre companie si activitatile in care este implicata. In timp ce urci pe scara ierarhica a companiei, timpul va deveni un bun de pret, asa ca incercati acum sa va inscrieti la cat mai multe cursuri, dar fara a va epuiza fizic si psihic.
10. Gasiti-va un mentor
In fiecare etapa a carierei dumneavoastra, este foarte important sa va gasiti un mentor care sa va dea sfaturi si sa va indrume. El va poate ajuta sa intelegeti mai bine domeniul in care activati si asa va puteti stabili pasii pe care trebuie sa-I faceti spre a urma o cariera in acest domeniu.
Mereu atent si intotdeauna cu o atitudine pozitiva
Toti trebuie sa incepem de undeva. Poate ca va asteptati sa aveti task-uri mai antrenante de prima data, dar asta nu inseamna ca trebuie sa va plangeti chiar la locul de munca.
Incearcati sa nu ganditi negativ despre job, si agatati-va de tot ce poti pentru a capata cat mai multa experienta si cunostinte noi. Incearcati sa dati tot ce ai mai bun in Dumneavoastra si veti vedea ca sentimentul de plictiseala va disparea imediat.

Mihai Popescu