Lista autostrazilor din Romania in lucru
calendar_month 26 Mai 2020, 00:00
Grupul de constructii grec AKTOR a anuntat ca a accelerat semnificativ lucrarile pe al doilea segment al autostrazii Sebes-Turda (A10) din vestul Romaniei. Grupul a anuntat ca proiectul inregistreaza progrese considerabile si a lansat si un videoclip pentru a arata ritmul de lucru.
Anuntul a venit la doar cateva zile dupa ce premierul Ludovic Orban a vizitat site-ul autostrazii si a solicitat contractantilor sa accelereze lucrarile, astfel incat autostrada sa poata fi deschisa pentru trafic in noiembrie anul acesta. Cu toate acestea, Pro Infrastructura, un ONG local care monitorizeaza proiectele de infrastructura publica, considera ca exista sanse mici ca proiectul sa fie finalizat in acest an.
Autostrada Sebes-Turda are o lungime totala de 70 de kilometri si face legatura intre orasele Sebes si Turda, trecand si prin Alba Iulia si Aiud. Dupa finalizare, va face legatura intre autostrada A3, cunoscuta si sub denumirea de autostrada Transilvania sau autostrada Bechtel (asa cum a fost inceputa de grupul american Bechtel), de autostrada A1, care in prezent merge de la Sibiu la granita de vest a Romaniei. Astfel, va oferi o conexiune rutiera de mare viteza de la Cluj-Napoca, al doilea cel mai mare oras al Romaniei, pana la granita cu Ungaria la Nadlac, deoarece segmentul A3 dintre Cluj-Napoca si Turda este operational.
Lucrarile pe autostrada Sebes-Turda au inceput in decembrie 2014 si ar fi trebuit sa fie finalizate in 2016. Un segment de 29 de kilometri, cel dintre Turda si Aiud, a fost finalizat si deschis pentru trafic in 2018, cu doi ani mai tarziu. Celelalte doua sectiuni, cu o lungime totala de 41 de kilometri, sunt inca in constructie.
Primul segment de 17 kilometri, care porneste de la Sebes, este mai avansat, dar finalizarea acestuia este inca problematica din cauza liniilor electrice care continua sa blocheze constructia unui pasaj feroviar, potrivit Pro Infrastructura, citat de Adevarul. Segmentul de 24 de km pana la Aiud, care este construit de Aktor, este in prezent de 67% finalizat, iar un termen mai realist pentru finalizarea acestuia este jumatatea anului 2021, potrivit ONG-ului.
"Constructia tronsonului de 24,25 km care se extinde de la Paraul Iovului la Aiud de catre societatea comuna Aktor-Euro Construct, angajeaza acum peste 600 de angajati, Aktor intentionand sa creasca personal la peste 750, pentru finalizarea proiectului. Compania a crescut numarul echipamentelor de constructii specializate utilizate in proiect ”, a anuntat Aktor intr-un comunicat de presa.
"Avand in vedere retentia COVID-19, toate lucrarile la proiect sunt in prezent executate in conformitate cu masuri stricte de sanatate si siguranta", a adaugat compania.
In timpul vizitei sale recente in santier, premierul Ludovic Orban a cerut contractantilor sa lucreze mai repede, pentru ca autostrada sa poata fi deschisa in trafic in noiembrie a acestui an.
Reprezentantii Pro Infrastructura considera ca termenul-limita al premierului este mai mult o promisiune electorala si nu este realist. ONG-ul observa, de asemenea, ca proiectul trage de cinci ani, in ciuda promisiunilor politicienilor ca proiectul va fi finalizat.
Noutati