Tu faci streching static?

Publicat: 21 Iun 2011 00:00

Foarte multa lume confunda strechingul cu incalzirea. Este gresit si sunt doua etape diferite dintr-o repriza de workout. Strechingul static implica intinderea unei grupe de muschi sau a unui muschi si apoi ramanerea in pozitie fixa pentru o perioada de timp. Strechingul pasiv este deci total diferit de cel dinamic prin faptul ca muschii sunt actionati pasiv..

Ce trebuie retinut este ca strechingul este foarte important, insa trebuie executat atunci cand este momentul sau. Altfel, va fi degeaba.

Mai exact o sedinta de antrenament ar trebui sa fie asa:


1. Streching dinamic (incalzire)


2. Antrenament


3. Streching static (la finalul antrenamentului)

Pentru a sustine aceste spuse, Medicine & Sceince in Sports & Exercise, sustin ca stretching-ul static care este realizat inainte de antrenamet in cadrul incalzirii, poate reduce simtitor performantele fizice ale atletului pentru urmatoarea ora. Si, si mai grav, unele studii arata ca executat inainte de antrenament, strechingul pasiv poate creste riscul aparitiilor musculare si poate scadea flixibilitatea.

Cum executam strechingul

Cel mai important lucru este ca in timpul executarii exercitiilor sa nu iti fortezi muschii facand miscarile bruste. In timp ce muschiul este contractat, trebuie sa fie pastrata o pozitie lejera si fara durere. Daca simti durere sau jena in incheieturi sau ai senzatia ca iti fortezi prea tare muschiul, opreste-te. Respira lejer si simte-te cat mai relaxat in pozitia respectiva. Pentru a avea efectul dorit, fiecare exercitiu de streching implica ramanerea in pozitie pentru minimum 15 secunde si maximum 30. Intre fiecare pozitii se recomanda o pauza de 30 de secunde.

De ce sa facem streching

Strechingul static este extrem de important pentru ca, dupa o sedinta de antrenament prelungit, este nevoie ca fibra musculara sa isi revina la dimensiunile initiale. Alte avantaje si beneficii ar fi cresterea flexibilitatii si a mobilitatii, efecte pozitive pentru articulatii si de ce nu, chiar si o stare de relaxare post antrenament.

Sfat: Introdus la finalul antrenamentului strechingul static te ajuta pentru un viitor antrenament, relaxandu-ti musculatura si asigurandu-ti o stare de relaxare pentru un sfarsit de antrenament. Nu exagera insa cu intinderile si fa ca strechingul sa fie ceva cat mai natural si cat mai relaxant. Daca fortezi si intinzi la maximum muschii, nu vei rezolva nimic, ci mai degraba iti vei provoca neplaceri si vei creste si riscul unei accidentari nedorite.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.