Sfaturi esentiale pentru cresterea eficientei antrenamentului la sala

Publicat: 23 Apr 2013 00:00

Vrei sa arati mai bine si sa iti dezvolti armonios muschii, fara insa a petrece foarte mult timp la sala. Daca nu ai timp de pierdut, intotdeauna poti incerca sa profiti la maxim de timpul pe care il ai la dispozitie pentru antrenamente.

Exista sanse sa ai rezultatele dorite facand exercitii doar jumatate de ora pe zi si de putine ori pe saptamana, daca te folosesti la maxim de beneficiile antrenamentului.

Sfaturile pe care le vom vedea mai departe sunt adresate celor care deja merg la sala de o buna perioada de timp si vor rezultate mai bune in mai putin timp. Daca esti incepator, ar trebui sa iei lucrurile incet si sa iti obisnuiesti treptat corpul, crescand rezistenta pas cu pas.
Timp redus
Efectul maxim pe care il obtii din antrenament este dat de o intensitate crescuta a exercitiilor, intr-o perioada mai scurta de timp. Poti avea rezultate si dupa doar 30 - 40 minute de exercitii daca sunt unele mai intense.
Rezistenta treptata
Antrenamentele tale nu trebuie sa inceapa in forta, deoarece te vor surmena. Creste intensitatea antrenamentului la fiecare doua luni pana cand observi cresterea rezistentei organismului tau.
Aport de proteine, apa si carbohidrati
Proteinele, apa si carbohidratii sunt esentiale pentru succesul antrenamentului tau. Fara proteine vei obtine rezultate nesatisfacatoare in urma antrenamentelor tale. Unii barbati folosesc shake-urile proteice, dar daca nu esti foarte convins, poti opta pentru mese cu nivel crescut de proteine. Pentru a ramane hidratat, ai nevoie sa bei apa constant, nu doar inainte de antrenament, iar pentru a avea suficienta energie este important sa consumui carbohidrati.
Ridica incet
Exercitiile facute in viteza nu te ajuta, nici ridicatul incet si coboratul rapid al greutatilor. Profita la maxim de antrenamentul tau facand fiecare parte din exercitiu fara graba. Astfel pui presiune pe muschii tai si ii soliciti mai cu folos.
Greutati mai mari
Cand abia ai inceput sa mergi la sala este indicat sa folosesti greutati mai mici si sa cresti treptat, pana ajungi in forma. Dupa aceea, folosind greutati mai mari obtii rezultate intr-un timp mai scurt, fara sa ajungi insa ca un culturist.
Exercitii compuse
Nu uita sa nu faci doar exercitii care se axeaza pe un singur aspect. Antrenamentele care iti pun in miscare cat mai multi muschi sunt cele mai folositoare.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.