Efectele secundare ale creatinei

Publicat: 16 Apr 2013 00:00

Creatina este unul dintre cele mai studiate suplimente din toate timpurile, despre care cu siguranta ai auzit, chiar daca nu esti genul care merge la sala sa ridice greutati.

Aceasta substanta nu face parte din clasa steroizilor, ci este o combinatie de aminoacizi secretati in mod natural de corpul uman in rinichi, ficat si pancreas. Creatina se gaseste in carnea rosie si in peste, insa in canitati mai mici decat in in pudra pe care o poti cumpara de pe net.
Cum functioneaza
Scopul acestei substante este de a reduce oboseala, oferind un surplius de energie celulelor. Adenozin trifosfatul (ATP) este compusul pe care corpul tau il foloseste ca sa iti furnizeze energie -ᅡ de fiecare data cand un muschi se incordeaza, rupe o molecula de fosfat din ATP, care devine astfel adenozin difosfat (ADP). Acesta din urma nu mai poate fi utilizat pentru energie, asa ca ia o molecula de fostfat din depozitele de fosfat de creatina din corp, redevenind astfel ATP.

Asa ca daca ai mai mult fosfat de creatina in corp, adica daca iei suplimente, te poti antrena mai mult timp. In cateva luni vei avea o masa musculara mai mare si vei putea ridica greutati mai mari. Dar care sunt efectele secundare
Mituri despre creatina
Sportivilor de performanta nu le este interzisa creatina, asa ca nu functioneaza ca steroizii anabolici.

Creatina nu te ajuta sa faci masa musculara fara ca macar sa te duci la sala, acesta este un mit. Aceasta este utila doar in combinatie cu antrenamente. Un alt mit este ca te ajuta sa alergi mult mai repede. Daca faci sport de anduranta si nu faci un sport in care iti folsesti muschii mainilor, atunci nu ai nevoie de creatina.
Efecte secundare
Ce este insa adevarat este faptul ca te poate deranja la stomac. Cazurile in care poti avea parte de dureri de stomac si / sau scaun moale sunt destul de rare si apar atunci cand iei o doza prea mare de creatina. Solutia ar fi sa o lasi sa se dilueze mai bine sau sa reduci dozajul pentru o perioada, dupa care sa revii la cantitatea initiala.

Poti avea si probleme cu rinichii, deoarece creatina creste intensitatea urinei cu aproape 90%, iar acest lucru se presupune ca ar creste nivelul toxicitatii in tuburile renale si accelera formarea de pietre la rinichi.

Crampele musculare si deshidratarea sunt alte doua pericole ale consumului de creatina. Crampele pot fi de la moderate la severe, iar deshidratarea este inclusa in procesul de activare a acestui supliment.

Trebuie sa citesti

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.