Cum sa iti recapeti forma fizica

Publicat: 18 Mai 2011 00:00

Zilele s-au lungit, noptile s-au scurtat, pizza a devenit mai mare si ieri te-ai trezit ca nu ai mai facut exercitii de la dansul in poala pe care l-ai primit cadou de ziua ta. Si daca te gandesti bine, nici macar nu erai tu cel care exersa acolo.

Sa-i spunem hibernare umana. Majoritatea barbatilor isi petrec iernile ca niste giganti, carnivori parosi, care dorm mult si mananca la fel de mult ¬ exercitii fizice ajung sa fie din ce in ce mai putine. A venit timpul sa parasesti si tu pestera. Ce strategie sa aplici pentru a scapa de costumul de urs

Nu te ingrijora de efectele pe termen lung ale lancezelii de iarna. Nu prea exista. Forma ta fizical va reveni la normal imediat ce-ti pui corpul in miscare. Pe termen lung, cum spuneam, este irelevant daca sari peste cateva luni de lucrat. Care este insa primul pas

Mergi la sala

Noptile lungi au un efect fiziologic negativ asupra barbatilor. Lipsa hormonului melatonina (productia lui se realizeaza pe timpul zilei), ne face sa simtim oboseala. Cea mai buna solutie este mersul la sala. Mentalitatea va reveni imediat cand vezi ca nu esti singurul care incearca sa scape de lenea instalata pe timpul frigului. Mai mult, vei vedea oameni care arata bine si asta te va motiva.

Stabileste-ti un scop

Care este primul lucru pe care majoritatea il facem sa reintram in forma Ei bine cumparam abonament la sala, dam milioane pe echipamente, consumabile si antrenor personal, fara sa avem un scop principal in cap. Ne trebuie insa un scop, nu gadgeturi.

Ideea e sa nu incepi cu gandul ¬Vreau sa reintru in forma si sa pierd din greutate¬. Primul pas trebuie sa fie clar: Dau jos 5 cm din talie, slabesc 4 kg, ma antrenez la baschet si imping cu 90 de km la presa. Din moment ce ai un scop in cap, urmatorul pas este sa-ti stabilesti timpul necesar. Spune-ti asa... dau jos 5 cm din talie, slabesc 4 kg si imping cu 90 la presa in 2 luni. Este greu sa vezi un progres de la zi la zi, iar in acest fel iti vei da seama daca esti aproape sa-ti indeplinesti scopul sau nu.

Preocupari

Fa ceva distractiv in timp ce lucrezi. Citeste o carte in timp ce pedalezi la bicicleta sau navigheaza pe internet. Asculta muzica in timp ce ridici greutati sau uite-te la televizorul din sala. Orice activitate care-ti permite sa lucrezi in acelasi timp in care iti distrage si atentia de la efort, este binevenita.

Sporturi recreative

Nu exista o regula care sa-ti spuna ca miscarea fizica se rezuma la trasul de fiare intr-o sala plina de musculosi. Sporturile recreative sunt foarte bune pentru arderea caloriilor. In trei ore de tenis poti arde in jur de 1500 de calorii. Si in 12 ore de sex poti face acelasi lucru, dar sugeram sa ramai la tenis.

Prima saptamana

Prima saptamana la sala este critica, asa ca la inceput lucreaza cu jumatate din greutatile pe care le ridicai inainte, mergi sau alearga jumatate din distanta etc. Dupa cateva saptamani vei simti tensiunea care te face sa te impingi mai mult, deoarece totul devine mai usor. Nu o face insa. Picioarele, genunchii si umerii nu sunt inca pregatiti, chiar daca muschii se simt perfect si energia a inceput sa revina la normal. Mareste traseul, viteza de alergat sau greutatile cu 10% pe saptamana. In acest fel, vei avea nevoie doar de doua luni pentru a ajunge la forma anterioara, fara riscul de accidentari.

Mananca sanatos

Cand oprim exercitiile, oprim si mancatul sanatos si incepem sa bem neglijent. Cum revenim la normal cu dieta

Renunta la sucuri. Cateodata, un barbat care se decide sa nu mai bea sucuri acidulate sau cu zahar, poate slabi 2 kg intr-o luna. Adauga cate o fructa la fiecare masa si o leguma la mesele de pranz si seara. Te vei simti satul si nu vei mai consuma gustari inutile.

In final, aminteste-ti ce il scoate pe urs din pestera

Animalele ies din hibernare din mai multe motive, iar unul dintre cele mai importante este instinctul de imperechere. Asa ca daca simplul motiv de a reveni in forma nu este destul de atractiv pentru lenea ta, cauta alte dorinte care sa te inspire. Cu putin efort si transpiratie, genele tale vor fi raspandite la standarde mai ridicate.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.