Antrenament cu Arnold Schwarzenegger

Publicat: 02 Dec 2008 00:00

Cand pronunti bodybulding, instinctiv iti

apare in minte Arnold Schwarzenegger, cel care a fost incoronat regale bodybuilding-ului.

Astazi, multi dintre cei implicati in

programele de bodybuilding incearca sa reconstituie progrmul de antrenament al

lui Arnold,

care este descries in totalitate in cartea sa `The New Encyclopedia of Modern

Bodybuilding`. Daca nu ai reusit sa iti procuri cartea, noi iti oferim bazele

antrenamentului lui Arnold Schwarzenegger.

Principiile lui Arnold

Cand vine vorba de antrenament, Arnold are anumite

principii, care ar trebui sa fie prezente in orice program de antrenament.

Inainte de toate, Schwarzenegger puncteaza ca nevoile fiecarui individ difera.

Asadar trebuie sa iti asculti propriul corp inainte sa decizi ce tip de

antrenament sa incepi. Diferenta o propriul tau corp: cat de repede sau cta de

incet iti cresc muschii, tipul de metabolism, punctele slabe ale organismului

tau, nivelul de recuperare.

Dupa ce ai luat in considerare toate

acestea, urmatoarele lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare dupa

Arnold Schwarzeneger sunt:

Rezistenta progresiva

Daca vrei sa avansezi cu antrenamentul si

cu nivelul de greutate, trebuie sa continui sa adaugi greutati - este simplu.

Antreneaza-te din greu

Asta nu inseamna ca trebuie sa te antrenezi

pana la epuizare. Inseamna sa te antrenezi pana cand nu mai poti repeta un set

fara sa iei o pauza.

Numarul de repetari

Arnold te sfatuieste sa faci intre 8 si 12

repetari pentru muschii de sus ai corpului si intre 12 si 16 repetari pentru

muschii din partea de jos ai corpului. De stiut ca muschii inferiori obosesc mai greu decat cei superiori.

Calitatea buna a contractiei

Este important de stiut ca greutatea are

rolul de a stimula muschii. Pentru a realiza aceasta stimulare trebuie sa

izolezi muschii pe care vrei sa-i lucrezi. Mai exact sa alegi greutatea

potrivita astfel incat muschii vizati sa fie lucrati sa suporte greutatea

aleasa si sa nu apeleze la alte grupe musculare.

Concentreaza-te asupra grupei musculare pe

care vrei sa o lucrezi si tine-i pe restul relaxati.

Zilele grele

In primele zile din aceast aperioada Arnold a petrecut mult

timp facand exercitii pentru imbunatatirea puterii fizice si a cresterii

musculaturii. Pe parcurs, si-a dat seama ca pentru a ramane in joc trebuie sa

se concentreze asupra grupelor musculare pe care ii vizeaza sa ii dezvolte si

sa ii separe de restul.

In tot acest timp Arnold nu a scazut nivelul intesitatii

antrenamentului, dar nici nu l-a crescut. Totusi o zi pe saptamana a supranumit-o

`ziua cea grea`, zi in care folosea la maximum forta tuturor grupelor musculare.

Recuperarea

Ultimul principiu in antrenamentul lui Arnold Schwartzener este

suficienta recuperare. Anumite grupe de muschi au nevoie de mai mult timp

pentru recuperare decat altele. O pauza de 48 de ore intre sesiunile de

antrenament este suficienta.

Arnold recomanda sa se faca cate 4 seturi pentru fiecare exercitiu. Considera

ca este cel mai bine pentru ca:

Este cantitatea minima pentru a stimula

fibra musculara.

Daca faci mai mult de patru repetari risti

un supraantrenament

Facand 4 repetari pe set vei reusi sa faci

un total de trei sau patru exercitii peintreg corpul.

Nutritia ocupa un loc important caci este

responsabila de imbunatatirile pe care le vedem in lumea bodybuilding-ului de

azi. Arnold recomanda

o dieta formata din 40% proteine,40% carbohidrati si 20% grasimi.

Arnold Schwarzenegger a facut din

antrenament un mod de a trai. Daca vrei sa ii semeni catusi de putin ar trebui

sa faci la fel.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.