15 minute de exercitii pentru sanatatea ta

Publicat: 24 Aug 2011 00:00

Practicarea unor exercitii fizice timp de 15 minute pe zi poate creste speranta de viata, in medie, cu trei ani, in timp ce privitul la televizor timp de sase ore pe zi poate sa o reduca cu cinci ani, potrivit unor studii publicate recent, in Marea Britanie.


Avertismentele in privinta riscurilor generate de un stil de viata sedentar nu sunt deloc noi, insa doua studii recente, realizate in Taiwan si in Australia pe voluntari, publicate de doua reviste medicale britanice - The Lancet si British Journal of Sports Medicine -, precizeaza de aceasta data si care sunt riscurile la care te expui atunci cand nu faci miscare.

Pentru a evita neplacerile aparute din cauza unui stil de viata sedentar iti recomand cateva exercitii pe care le poti executa in doar 15 minute.


Voi incepe cu una dintre cele mai istovitoare exercitii dar si o pozitie care iti solicita aproape intregul corp: flotarile hindu.

video aici: http://www.youtube.com/watchv=NcW61Bb8uOo

Trebuie sa tii cont de faptul ca este important ca atat inspiratia, cat si expiratia sa se faca ample, cu utilizarea unui volum mare de aer.

In timpul flotarilor hindu trebuie ca aerul sa fie expirat atunci cand capul se ridica in sus, si se inspira la miscarea opusa.

Vertical, genoflexiuni cu gantera

Stand in pozitie verticala, cu picioarele departate putin mai mult decat distanta dintre umeri, prinde cu ambele palme capatul unei greutati in asa fel incat sa o tii vertical, in fata pieptului. Impinge soldurile usor inapoi, indoaie genunchii si lasa-ti corpul in jos pana cand coapsele sunt cel putin paralele cu podeaua. Apoi ridica-te pana ajungi la pozitia initiala.

Fandari in forta

Stai in picioare, cu o distanta de circa 60-90 de centimetri intre acestea, si piciorul drept in fata celui stang. Tinand trunchiul drept, indoaie picioarele si lasa-ti corpul spre podea in asa fel incat sa faci o fandare. Apoi sari cu suficienta forta incat sa iti desprinzi ambele picioare de podea. In timp ce esti in aer schimba rapid pozitia acestora astfel incat sa aterizezi cu cel stang in fata celui drept. Pentru a completa cele 60 de secunde repeta incepand cu piciorul stang in fata celui drept.

Ridicare de gantere din pozitia de genoflexiune

Stand in pozitie verticala, cu picioarele departate, prinde cu o mana o greutate si tine-o in fata taliei, cu bratul intins. Fara sa iti arcuiesti mijlocul apleaca-te din genunchi si solduri ducand greutatea intre picioare.

Mentinand bratul cu greutatea intins, impinge soldurile in fata si du greutatea la nivelul umarului, in timp ce te ridici. Balanseaza apoi greutatea inainte si inapoi. Dupa ce trec 30 de secunde, muta greutatea in celalalt brat.


Solutii pentru persoanele foarte ocupate

Daca pur si simplu nu gasesti timp pentru exercitii mai complexe atunci poti incepe prin a folosi timpul pentrecut pentru alte diverse activitati in folosul tau.

Daca trebuie sa mergi intr-un anumit loc atunci foloseste acest timp in care te deplasezi pentru a-l transforma intr-o veritabila plimbare zilnica. Daca de minim 30 min.

Nu te da in laturi si foloseste scarile. Uita o perioada de lift. Urcatul si coboratul pe scari te vor ajuta sa iti mentii tonusul muscular al gambelor si pulpelor. Desi la prima vedere asa pare, trebuie sa stii ca nu doar aceste grupe de muschi sunt folosite.


Coboara cu 2 statii mai devreme din mijloacele de transport care te intorci de la job si continua drumul pe jos pana acasa.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.