Lucrezi eficient cu oameni stresanti?

Publicat: 10 Feb 2011 00:00

Un lucru este cert: fiecare dintre noi lucram macar cu o persoana care ne calca pe nervi. In ciuda faptului ca este dificil sa recunosti, interactiunea cu respectivul coleg este mereu un cosmar. Colaborarea dificila cu acest coleg iti influenteaza negativ si starea de spirit, dar si productivitatea.

Chiar daca este inutil sa incerci schimbarea personalitatii unui coleg sau comportamentul enervant, exista destule metode ocolitoare pentru a lucra mai eficient cu el sau ea. Sfaturile de mai jos se aplica celor mai comune patru tipuri de comportamente enervante.

Trantorul

Trantorul are calitati aproape magice cand vine vorba sa scape cu mai putina munca decat restul. Acesta poate este un angajat foarte vechi si cunoscut, sau poate este foarte bun in a convinge sefii ca este productiv.

In oricare dintre cazuri, nu este treaba ta sa ii dezvalui adevarata fata, oricat de frustrant ar fi. Nu vrei sa fii vazut drept sifonarul biroului. Daca aceasta lipsa de productivitate iti afecteaza jobul, ridica problema in fata lui. De exemplu: ¬Nu te-am gasit cand aveam nevoie de un raspuns. Pe viitor, cum as putea sa dau de tine cel mai repede¬. Daca comportamentul sau persista, discuta cu managerul tau (concentreaza-te pe incidente concrete si nu generaliza situatia).

Triunghiul Bermudelor

Mergi pana in biroul lui pentru un update rapid si iesi peste cateva ore, dupa ce ti-a povestit totul in cele mai mici detalii, despre weekend-ul pe care l-a avut. Cand se opreste pe la biroul tau, deja stii ce se va intampla si te uiti cu speranta peste umarul lui, crezand ca un coleg isi va face aparitia si te va salva.

Pentru a evita sa fii tras cu forta intr-o astfel de conversatie cu Triunghiul Bermudelor, incepe discutia prin a spune ¬Am doar cateva minute libere¬. Cand termina de spus ceva si vrea sa treaca la alt subiect, spune-i ca trebuie sa te intorci la munca, insa ai vrea sa reluati discutia mai tarziu. Foloseste e-mailul si YM cat mai mult posibil; aceste modalitati alternative fac o conversatie mai greu de inceput si mai usor de terminat.

Plangaciosul

Cand acestei persoane i se cere sa faca mai multa munca sau i se ofera un nou proiect, va reactiona de parca seful i-ar fi spus sa nu mai iasa niciodata din birou. Isi face nefericirea publica prin cuvinte (¬Nu stiu de ce sunt singurul care primeste mai multa munca!¬) si prin actiuni (suspina puternic si are o expresie a fetei indurerata). Mai rau, acesta cauta simpatie si incearca sa convinga si alte persoane ca are dreptate. Orice entuziasm ai fata de job, dispare cand isi face aparitia aceasta persoana.

Cand ai de-a face cu o astfel de persoana, pastreaza-ti concentrarea asupra task-ului. Daca se plange de un deadline, ofera-i motivele pentru care treaba trebuie terminata in respectiva perioada de timp. Daca acesta continua sa se planga, schimba subiectul sau paraseste conversatia amiabil.

Geniul Diabolic

Imbraca-te cu armura de lupta cand te intalnesti cu aceasta persoana. Este foarte buna la partea tehnica a muncii sale, insa la partea de comunicare sta foarte prost. Conversatiile sunt intotdeauna scurte, e-mail-urile nu depasesc 2-3 cuvinte si pentru orice intrebare ii pui esti intampinat cu o atitudine de genul ¬De ce ma deranjezi¬.

In acest caz, cel mai bun mod de a comunica este stilul ¬oglinda¬. Aplica strategia comunicarii scurte si la obiect, iar mail-urile sa fie cat mai concrete, fara detalii prea multe. Iti va aprecia eforturile de a oferi o informatie rapida. Mai mult, incearca sa nu o iei personal. Unii oameni prefera sa treaca imediat la fapte cand sunt la munca.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.