Cele opt ancore ale lui Edgar Schein - Motivarea angajatilor (I)

Publicat: 18 Iul 2011 00:00

Daca vrei sa iti motrivezi angajatul, trebuie sa iei seama de felul in care se descurca. In functie de competentele sale si modul in care se implica, vei alege nivelul si tipul de motivare necesare pentru fiecare in parte. Recunoasterea meritului angajatilor se va intorce apoi sub forma de beneficii pentru companie.

1) Competente tehnice/functionale

Interesul primar al unei persoane cu astfel de competente este sa exceleze intr-un anumit domeniu de activitate. Managerul eficient trebuie sa-i ofere recunoasterea ca expert si sa-l ajute sa-si pastreze competentele prin oferirea de carti sau participarea la conferinte.

2) Competente de general management

Interesele unui astfel de angajat sunt opuse celor tehnice, de mai sus. Angajatul este interesat de diverse functii ale companiei, sintetizeaza informatii si isi foloseste abilitatile interpersonale. Motivatia ideala ar fi oferirea de promovari si mariri de salariu, dar, daca nu puteti sa-i asigurati aceste lucruri, alternativa este sa-i dati sansa sa supervizeze niste proiecte sau sa participe la sedinte importante.

3) Autonomie/independenta

Acesti oameni pur si simplu vor sa fie lasati in pace, lucreaza dupa propriile reguli si nu le place sa li se spuna ce trebuie sa faca. Cea mai eficienta recompensa este sa ii lasati sa functioneze in felul lor, dar supravegheati rezultatul muncii lor (nu neaparat metodele de obtinere a rezultatelor).

4) Securitate si stabilitate

Mai mult decat orice, acesti angajati apreciaza un mediu predictibil, in care regulile sunt clar definite si cunoscute. Probabil ca nu puteti sa le garantati securitatea locului de munca, insa puteti sa oferiti feedback constant si sa le aratati apreciere pentru munca depusa.

5) Creativitatea antreprenoriala

Angajatii din aceasta categorie doresc sa initieze proiecte si sa conduca ce au creat. Puteti sa le oferiti recunoastere publica si oportunitatea continua de a-si crea proiecte si initiative. "Antreprenorii" sunt foarte sensibili la primirea de feedback, deci laudati-i in public si admonestati-i numai in particular.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.