Ce greseli sa nu faci in primele saptamani de la angajare?

Publicat: 01 Iun 2011 00:00

Se spune ca cel mai greu este sa te angajezi. Eu personal nu sunt de acord cu asta si cred ca greul incepe abia dupa angajare. Primele saptamani ale tale, in postura de nou venit in companie, sunt cruciale pentru viitor si cariera. In acest timp se decide daca noul tau loc de munca este paradis sau iad. Asa ca daca incepi o etapa a carierei intr-un nou loc de munca, evita urmatoarele greseli:

1.Nu ignora cultura companiei

Cat de mult ar trebui sa socializezi Colegii tai prefera convorbirile telefonice, e-mail-urile sau discutia fata in fata Rochie, pantofi sau tenesi Multe aspecte legate de cultura unei companii pot sa fie subtile si greu de sesizat. Pentru a observa totul in detaliu, mergi cu 30 de minute mai devreme la munca si stai peste program, pentru a vedea cum se poarta oamenii, cand isi beau cafeaua, unde mananca etc.

2.Nu fi prea arogant

Companiile trateaza unii angajati, dupa ce le ofera contract, precum niste salvatori. Din aceasta pricina, angajatii insista prea mult sa faca totul in felul lor, pentru ca se cred foarte buni. Mai bine ar asculta si ar invata.

3.Nu fi prea timid

Opusul arogantei este timiditatea, care este confundata si cu munca pe care o presteaza acest tip de oameni. Incearca sa-ti faci relatii inca din prima zi. ¬Fa-ti timp sa comunici cu colegii si intreaba-i cu ce se ocupa. Este o modalitate buna sa inveti si despre cultura companiei.

4.Nu stii la ce se asteapta angajatorul de la tine

Cand nu ai idee despre asteptarile angajatorului in privinta ta, este greu sa dovedesti ca nu s-a facut o greseala la angajare. Cel mai bine este sa te intalnesti cu managerul tau si sa discuti despre responsabilitatile tale, despre postul ocupat si, cel mai important, despre cum va fi masurat succesul. Care sunt prioritatile Cum poti oferi informatii despre progresul proiectelor

5.Refuzi sa recunosti ca ai gresit

Oricine face greseli, iar noii angajati le fac pe cele mai multe. Dar nu face greseala sa crezi ca daca nu recunosti o eroare, nimeni nu-si va da seama. Este recomandat sa accepti, sa corectezi cat mai repede si sa treci mai departe.

6.Implementari prea rapide

Sa implementezi schimbari fara sa-i intrebi pe altii, sau fara sa intelegi de ce lucrurile se fac asa in companie, poate duce numai la necazuri. Inainte sa faci acest pas, incearca sa intelegi procesul actual si procedurile clasice, pentru a da argumente solide in favoarea ideilor tale.

7.Nu ceri feedback

Nu trebuie sa astepti sase luni sau un an pentru o evaluare. Intreaba-ti managerul ce parere are despre tine dupa o luna. Afla ce ai facut bine, unde mai ai de invatat si cum poti sa te corectezi.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.