3 secunde in care poti face diferenta - Scrisoarea de intentie

Publicat: 19 Iul 2011 00:00

Angajatorii si cei care se ocupa de recrutari pot primi sute sau chiar mii de aplicatii pentru fiecare job afisat. Iti dai seama ca nu vor avea mai multe de cateva secunde pentru fiecare dintre candidati. Tocmai de aceea scrisoare ta de intentie trebuie sa atraga in primele 3 secunde. Daca nu a facut-o acestia vor trece mai departe, la urmatorul candidat. Asa ca daca iti doresti slujba, nu ai de ales, trebuie sa atragi atentia cititorului imediat.

Expertul in coaching de cariera, Evelyn Salvador, autorea cartii "Step-by-step Cover Letters", spune ca un mod de a ii atrage atentia angajatorului este acela de a insera elemente de personal branding. Acestea ar putea fi un slogan, testimoniale sau chiar o misiune.

"Bineinteles ca toate acestea sunt optionale, insa fiecare dintre ele ar putea sa fie acel lucru care face ca aplicatia ta sa fie cea castigatoare, cea care iese in evidenta fata de restul candidatior", mai spune Evelyn Salvador.

Sloganul

Acesta reprezinta o propozitie sau o fraza scurta ce poate fi atasata numelui tau, undeva in partea de sus, in stanga, sau undeva in footerul scrisorii, scris cu italice.

Un slogan ar trebui sa concentreze valoarea ta pe care o aduci uneori companii in momentul angajarii. Evita sa iti pui si un logo. Acest mic detaliu grafic nu este de folos decat daca aplici pentru un post de grafician sau ilustrator. Daca vei aplica pentru contabil, dar ai logo, nu cred ca va da pe nimeni pe spate.

Daca ai nevoie de inspiratie poti cauta pe internet si nu ezita sa te inspiri din sloganurile pentru branduri. Ele sunt cele mai concludente.

Exemplu:


Pentru postul de profesor: "Ajut elevii sa faca pasi importanti catre viitorul lor"

Testimoniale

Testimonialele sunt mesaje pe care le au altii despre tine, in care vorbesc despre credibilitatea ta ca angajat si performatele tale. Testimonialele vin sa sustina ceea ce ai transmis deja in scrisoarea de intentie. Acestea pot fi extrase din scrisori de recomandare sau orice alte documente care te recomanda.

Misiunea

Acest element trebuie sa fie foarte la obiect si sa explice clar care este misiunea ta. Nu uita sa te focusezi pe ceea ce urmaresti de la cariera ta. Nu te pierde in detalii. Fii concis si hotarat! Nimeni nu are nici timp si nici rabdare sa citeasca o compunere.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.