Probleme cu somnul: sfaturi pentru un somn linistit

Publicat: 21 Mai 2013 00:00

Problemele cu somnul sunt extrem de frecvente intr-o epoca in care domnesc stresul si grijile zilnice. Chiar si asa, nu trebuie sa lasi problemele sa stea in calea unui somn odihnitor, esential pentru un corp puternic si sanatos.

Howstuffworks.com iti sugereaza cateva trucuri care pun capat zvarcolelilor din timpul noptii si incurajeaza un somn sanatos!
1. Adopta un program stabil de somn
Incearca sa iti formezi o rutina in ceea ce priveste ora de culcare si trezite, indiferent ca e vorba de weekend sau de restul saptamanii.

Ciclul somn-trezire este reglat de "ceasul circadian" din creierul nostru, astfel ca, daca te trezesti si te culci la aceleasi ore in fiecare zi, in scurt timp organismul se obisnuieste cu acest program.
2. Relaxeaza-te inainte de culcare
Inainte de a te baga in pat pentru culcare, este important sa faci ceva care te relaxeaza si ajuta organismul sa se pregateasca pentru a adormi mai repede.

Baile fierbinti, lectura sau ascultarea muzicii reprezinta optiuni care te ajuta sa indepartezi stresul, anxietatea si grijile din minte si sa te concentrezi pe somn.
3. Creeaza un mediu prielnic pentru somn
Camera in care dormi trebuie sa respecte cateva reguli ambientale, care te pot ajuta sa adormi mai repede si sa ai si un somn odihnitor.

Asigura-te ca incaperea in care dormi este aerisita, suficient de intunecata si ferita de zgomote puternice.

De asemenea, salteaua si perna pe care dormi sunt extrem de importante si trebuie sa fie confortabile si relaxante, in caz contrar nu te vei odihni corespunzator, iar nivelul de anxietate va creste inca de la trezire.
4. Mananca usor seara si ia cina mai devreme
Este important sa iei cina cu cel putin 2-3 ore inainte de ora obisnuita de somn, pentru a ajuta digestia sa isi faca treaba.

De asemenea, este bine sa eviti consumul unor cantitati mari de mancare sau tipurile de alimente care "cad greu" - pline de grasimi, picante etc.

Nu consuma bauturi puternic excitante cu cel putin 3-5 ore inainte de somn - cafea, sucuri sau ceai cu cafeina etc.

Evita sa bei multe lichide inainte de ora de culcare, pentru a nu fi nevoit sa te trezesti noaptea si sa-ti strici, astfel, somnul!
5. Fa sport constant
Activitatea fizica te ajuta sa adormi mai repede seara si sa ai un somn linistit, insa trebuie realizata constant si niciodata inainte de culcare.

Fa-ti antrenamentul cu cateva ore inainte de culcare sau dimineata.

Trebuie sa citesti

 
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.