Imbolnavirea si epuizarea din cauza caldurii

Publicat: 12 Feb 2009 00:00



Nu mai e mult si anotimpul in care gradele celsius sar in termometru la cote alarmante se apropie. Asadar e bine sa stiti din timp cum sa preveniti efectele secundare ale caldurii.
Cateva sfaturi pentru a face miscare pe o vreme calduroasa.

Atletii sunt cei mai predispusi sa se imbolnaveasca din cauza caldurii mai exact sa faca insolatie sau sa sufere de o oboseala acuta, mai ales daca nu cunosc simptomele. Este important de retinut ca bolile cauzate de caldura prea puternica pot reprezenta un pericol chiar la adresa vietii daca nu sunt luate in serios. Cele mai multe dintre bolile cauzate de caldura pot fi prevenite de catre atleti daca acestia iau in considerare cateva reguli simple si identifica simptomele.

Exista trei mari feluri de probleme de sanatate cauzate de caldura, fiecare dintre ele avand simptome diferite dar si tratamente diferite.

Crampele cauzate de caldura sunt un tip de ranire care apare in general dupa exercitii intense sau in urma unei activitati in aer liber. Simptomele includ dureri foarte mari si crampe la nivelul picioarelor si abdomenului, senzatie de lesin sau ameteala, transpiratie acuta si o stare de slabiciune.

Extenuarea din cauza caldurii apare atunci cand un individ este expus la o caldura prea mare pentru un timp indelungat. Organismul poate fi coplesit de caldura atunci cand mecanismul de racire (transpiratia) cedeaza. Simptomele includ greata, ameteala, slabiciune, dureri de cap, o pielea palida si umeda, puls slab si confuzie.

Insolatia spre deosebire de epuizarea din cauza caldurii loveste pe nepregatite, fara avertizari. Cand sistemul de racire al organismului nu mai face fata, temperatura corpului creste rapid. Insolatia poate fi foarte grava chiar mortala! Semnele insolatiei includ o temperatura ridicata a corpului, o piele calda si uscata, lipsa transpiratiei, un puls rapid, confuzie si chiar lesin.

Cum sa preveniti bolile caldurii

-Trebuie sa stiti ca atunci cand va este sete inseamna ca sunteti deshidratati
-Evitati exercitiile intense in perioada cea mai calduroasa a zilei; cel mai bine va antrenati la rasarit sau la apus
-Purtati haine usoare, largi ca transpiratia sa se poata evapora. Puteti incerca tesaturi gen plasa
-Folositi creme cu protectie impotriva razelor soarelui pentru a nu va provoca arsuri. Arsurile impiedica pielea de a se raci
-Purtati palarie ¬ va ofera putina umbra dar trebuie sa va permita si ventilatie
-Trebuie sa va hidratati. Beti multa apa!
-Daca simtiti ca nu mai dati randament mai bine va opriti din antrenament pentru a va racori putin
-Nu beti alcool sau bauturi care sa contina cofeina inainte de a face miscare pentru ca ele va deshidrateaza.

Si, cel mai important lucru este sa retineti ca este mai usor sa preveniti decat sa tratati.

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.