Pe piata se gasesc foarte multe bauturi pe care scrie „diet”, „light” sau „zero” si care se promoveaza ca fiind produse de dieta ce te ajuta sa nu pui kilograme in plus in urma consumarii lor.
Se pare insa ca acestea nu respecta ceea ce spun si felul in care se promoveaza nu este tocmai corect. Mai jos veti putea citi despre un studiu ce se axeaza pe efectele acestor
bauturi asupra taliei noastre si felul in care acesta se manifesta.
De curand, conform „The Telegraph”, medicii au realizat un studiu care demonstreaza ca acest tip de
bauturi, nu numai ca nu ajuta la mentinerea greutatii tale corporale, dar chiar tin sa te ingrase.
Foarte multe persoane sunt foarte atrase de bauturile carbogasoase si spera ca acestea de mai sus sa le dea sansa sa continue consumul fara sa adauge kilograme nedorite. Cei care consuma peste doua
bauturi pe zi, au potentialul de crestere a circumferintei taliei mult mai ridicat, uneori chiar de sase ori mai ridicat decat celelalte persoane care nu consuma acest tip de
bauturi.
Bauturile pe care este inscriptionat "dietetic", "fără zahar" sau "fara calorii" contin indulcitori artificiali precum aspartam in locul de fructozei sau zaharozei
Studiul a cuprins un numar de nu mai putin de 474 de subiecti, pe parcursul a zece ani, si a demonstrat ca persoanele ce consuma mai multe
bauturi racoritoare „fara zahar” pe zi, au tendinta sa se ingrase mult mai mult decat persoanele care nu au consumat.
Helen Hazuda, profesor la clinica epidemiologica din cadrul Scolii de Medicina a Universitatii Texas, a avertizat ca "aceste
bauturi pot fi făra zahar, dar nu sunt si fara urmari. Datele din acest studiu si altele asemanatoare sugereaza ca promovarea bauturilor carbogazoase dietetice si indulcite artificial ca alternativa poate fi un sfat nesanatos".
Verificarile s-au facut prin masurarea taliei si greutatii participantilor, iar apoi rezultatele au fost comparate periodic pentru a observa diferentele dintre cei care consumau produsele promovate ca fiind dietetice si fara zahar si cei care nu le consumau.
70% dintre voluntarii care au consumat in mod calculat bauturile racoritoare dietetice au inregistrat o crestere a circumferintei taliei lor, spre deosebire de volutarii care nu s-au atins de astfel de produse.
Un alt rezultat spectaculos a fost cel care arata cum cei care au consumat o cantitate mare de
bauturi dietetice au fost martorii unor cresteri a circumferintei taliei de pana la 500% fata de marima taliei initiale.
Autorii studiului sustin ca nu au controlat diferentele dietei sau a stilului de viata al participantilor, astfel că este posibil ca cei care au consumat cantitati mari de
bauturi dietetice să fi avut o dieta necorespunzatoare, în comparatie cu cei care evitau aceste
bauturi.
Tags:
diet,
fara zahar,
dieta,
bauturi de dieta,
studiu