In ultrima vreme, a devenit din ce in ce mai frecventa intrebarea: 'Carnea rosie creste riscul mortalitatii, al bolilor de inima si a cancerului si al bolilor de inima?’. Am pus si noi intrebari, am cautat raspunsuri de la specialisti despre riscurile si beneficiile asupra sanatatii ale carnii rosii, si iata ce am aflat.Consumul de carne rosie creste riscul aparitiei cancerului si al bolilor de inima?Pentru bolile de inima, raspunsul este destul de clar. Anumite tipuri de carne rosie sunt bogate in grasimi saturate, fapt ce creste nivelul colesterolului din sange. Nivelul crescut de colesterol creste riscul bolilor de inima.
Cand vorbim de pericolul producerii cancerului, raspunsul nu este unul foarte clar. Unii cercetatori spun ca Da, carnea rosie creste riscul producerii cancerului, in special pe cel de colon. Rashmi Sinha, autorul studiului de la Institutul National de Cancer, puncteaza ca consumul de carne rosie este legat si cu bolile cronice.
Daca consumul de carne rosie creste riscul cancerului, care sunt cauzele?Nu sunt foarte clare, dar exista cateva indicii:
-grasimile saturate, care sunt legate de producerea cancerului de colon si san, dar si de bolile inimii.
- in momentul prajirii carnii se formeaza substantele carcinogene
- exista un anumit tip de fier, care poate da nastere la compusi ce distruge celulele, conducand astfel la cancer.
Exista beneficii ale consumului de carne rosie?Carnea rosie este bogata in fier, un mineral care lipseste la multe tinere in copilarie. Carnea rosie contine si vitamina B12, ce mentine sanatoase celulele nervoase si pe cele rosii, iar zincul continut ajuta sistemul imunitar sa functioneze la cote normale.
Proteinele din carnea rosie sunt de nelipsit pentru muschi si oase.
Ce cantitate de carne rosie ar trebui sa consum?Opiniile difera si aici. Multi nutritionisti sugereaza sa mancam carne in portii mici, dar cel mai bine e sa iti adresezi urmatoarele intrebari:
-Numarul caloriilor castigate este mai mic decat al celor arse
-Cantitatea de carne rosie consumata o depaseste pe cea de fructe, legume si cereale?
Nu este nevoie sa se renunte la consumul de carne, ci sa se faca o selectie a tipului de carne consumat si portii. Institutul american de Cercetare a cancerului recomanda consumul a 500 de grame pe saptamana de carne gatita. De asemenea, tot ei recomanda evitarea pe cat posibila a hot dog-ului, bacon-ului, hamburger-ului, sosurilor, care cresc riscul cancerului de colon.
Tags:
carne rosie,
beneficii,
cancer,
cancer de colon,
vitamine,
minerale